خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/02/29 - 12:52
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
دکتر لاریجانی در گفت‌وگو با شبکه استانی قم:

رأی مردم در انتخابات وزانت جمهوری اسلامی ایران را بالا می‌برد

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رأی دادن مردم در انتخابات خیلی از مسائل کشور را حل می کند، گفت: انتخابات در این شرایط از ابعاد داخلی، خارجی و منطقه ای یک عامل تعیین کننده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانی که به استان قم سفر کرده، پس از بازدید از ستاد انتخابات استان قم در برنامه زنده تلویزیونی شبکه استانی قم با قدردانی از عوامل اجرایی انتخابات گفت: به تمامی دوستانی که تلاش می کنند تا فرآیند اخذ رأی مردم به درستی صورت گیرد، خسته نباشید می گویم.



رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور مردم در انتخابات در شعبه اخذ رأی مسجد جامع حضرت ابوالفضل (ع) قم گفت: براساس آماری که به بنده اطلاع دادند در طی 3 ساعت و نیم نخست از زمان شروع برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، 120 هزار نفر در قم رأی خود را به صندوق انداختند که آمار قابل قبولی است و انشاءالله شرایط به خوبی رقم بخورد.



وی ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری انتظار داشتند، انشاءالله یک انتخابات باشکوه را شاهد باشیم. در تماسی که با وزرای کشور و اطلاعات داشتم مسئله مهمی در جریان برگزاری انتخابات وجود نداشته و کارها با نظم و ترتیب در حال انجام است و مردم با دقت نظر حضور پیدا کرده اند.



رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان با بیان اینکه انتخابات پشتوانه ای برای ملت است، تصریح کرد: انتخابات در کشور ما یک رکن بوده که در تصمیم سازی کشور موثر است، البته امروز انتخابات متنوعی برگزار خواهد شد که هر کدام به نوبه خود اهمیت دارد.



دکتر لاریجانی افزود: انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات خیلی مهمی است، همچنین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز در جهت بهبود امور مردم مناطق مختلف کشور است و البته انتخابات میان دوره ای مجلس نیز در چند حوزه انتخابیه برگزار می شود و نمایندگان منتخب از حقوق مردم در مجلس دفاع خواهند کرد.



نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: انتخابات از دو بعد دارای اهمیت است که یک بخش آن به موضوع توسعه، پیشرفت و آبادانی کشور مرتبط می شود و وقتی مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا افراد مورد نظر خود را انتخاب می کنند، علی القاعده هم مورد پشتیبانی قرار می گیرد و کار توسعه کشور عمیق تر و با دقت بیشتر انجام می شود.



وی درخصوص تاثیر دیگر انتخابات گفت: منطقه ای که ما در آن زندگی می کنیم، متاسفانه در ظرف سال های گذشته دچار یک بهم ریختگی امنیتی شده است و تقریباً اکثر کشورها با پدیده تروریسم و ناامنی روبرو هستند، جمهوری اسلامی ایران با هوشیاری که در کل کشور وجود داشت، از امنیت خوبی برخوردار است به نحوی که صاحب نظران بین المللی این موضوع را اذعان می کنند.



دکتر لاریجانی بیان کرد: انتخابات در این شرایط از ابعاد داخلی، خارجی و منطقه ای یک عامل تعیین کننده است، بنابراین حضور چشمگیر مردم موثر است و زمانی که رقم قابل توجهی از مردم در انتخابات شرکت کنند، پشتوانه مهمی ایجاد خواهد شد که می تواند سرعت کارها را افزون تر کند و باعث دفع کسانی شود که به دنبال مسئله سازی برای ایران هستند.



رئیس قوه مقننه کشورمان افزود: شاید چند ساعت از وقت مردم با حضور در انتخابات گرفته شود، اما مردم این را بدانند که رأی دادن خیلی از مسائل کشور را حل می کند و از نظر اجرایی و همچنین از منظر منطقه ای مهم است و وزانت جمهوری اسلامی ایران را بالا می برد. /



پایان پیام

  • کد خبر : 198722
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار