خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/05/14 - 13:59
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
دکتر لاریجانی در دیدار با نایب رئیس مجلس ساحل عاج مطرح کرد:

جایگاه ویژه کشورهای آفریقایی در عرصه سیاست خارجی جمهوری اسلامی/ تاکید بر لزوم گسترش تعاملات اقتصادی و تجاری ایران و ساحل عاج

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای آفریقایی در عرصه سیاست خارجی جمهوری اسلامی جایگاه ویژه ای دارند، گفت: قطعاً باید سطح روابط و همکاری های ایران و ساحل عاج در تمام زمینه ها از جمله بخش های تجاری، صنعتی، کشاورزی و... را گسترش دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (شنبه 14 مرداد) با ژولات افرم پریواتاولا نایب رئیس مجلس ساحل عاج دیدار و گفت وگو کرد.



دکتر لاریجانی در این دیدار با اشاره به جایگاه مهم و برجسته کشور ساحل عاج در حوزه غرب آفریقا گفت: در سیاست خارجی جمهوری اسلامی کشورها آفریقایی جایگاه ویژه ای دارند و در این میان گسترش تعاملات با کشور ساحل عاج نیز دارای اهمیت بسیار زیادی است و ما علاقمند به توسعه تعاملات و روابط با این کشور هستیم.



وی با اشاره به ظرفیت های دو کشور در حوزه های مختلف از جمله بخش های تجاری، اقتصادی، صنعتی، معدن، کشاورزی و داروسازی تصریح کرد: قطعاً باید سطح روابط و همکاری های ایران و ساحل عاج در تمام زمینه ها را گسترش دهیم.



رئیس قوه مقننه کشورمان ادامه داد: خوشبختانه ایران در بخش ها و حوزه های مختلف بخش صنعت از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و حوزه داروسازی به پیشرفت های چشمگیری دست یافته که قطعاً می توان از این ظرفیت ها برای گسترش روابط استفاده کرد.



در این دیدار ژولات افرم پریواتاولا با اشاره به روابط دیرینه و گسترده کشورش با ایران گفت: کشور ساحل عاج از اولین دوره ریاست جمهوری خود تاکنون همواره خواهان گسترش روابطش با جمهوری اسلامی ایران بوده و خوشبختانه این موضوع تاکنون تحقق یافته است.



نایب رئیس مجلس ساحل عاج تصریح کرد: با توجه به سطح روابط ایران و ساحل عاج، ما از گسترش تعاملات اقتصادی و تجاری، همچنین سرمایه گذاری دو کشور استقبال می کنیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 206826
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار