خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/07/21 - 15:09
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
دکتر لاریجانی در فرودگاه مهرآباد مطرح کرد:

تشریح دلایل سفر به روسیه/برنامه ریزی برای حضور دردو کنفرانس مسائل امنیتی و بین‌المجالس جهانی

رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از عزیمت به روسیه، حضور در دو کنفرانس مربوط به مسائل امنیتی و بین‌المجالس جهانی را از اهداف این سفر برشمرد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانی  به منظور حضور و سخنرانی در صد و سی و هفتمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس عصر امروز (پنج شنبه 20 مهرماه) عازم سن پترزبورگ روسیه شد.



دکتر لاریجانی پیش از عزیمت به روسیه در فرودگاه مهرآباد با اشاره به اینکه دو کنفرانس در حاشیه یکدیگر برگزار خواهد شد، گفت: کنفرانس اول مربوط به مسائل امنیتی در کشورهای شمالی است که روسای مجالس این کشورها در آن حضور دارند. بنده نیز از طرف رئیس مجلس روسیه به عنوان مهمان ویژه دعوت شده‌ام.



رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تبعا چون مسائل امنیتی منطقه اهمیت زیادی دارد این موضوع جزو دغدغه‌های مهم برای کشورها قرار گرفته و ایران نیز در این میان یکی از کشورهای تأثیرگذار در منطقه محسوب می‌شود لذا استقبال می‌کنیم که این نشست‌ها برای ایجاد صلح و آرامش در منطقه تشکیل شود.



وی با اشاره به کنفرانس دیگر نیز گفت: کنفرانس دوم مربوط به بین‌المجالس جهانی است که روسای مجالس کشورهای جهان در آن شرکت می‌کنند.



دکتر لاریجانی ادامه داد: مسئله مهم در اجلاس اتحادیه بین‌المجالس و نیز ایجاد صلح با توجه به تنوع قومی و فرهنگی در سطح جهان نشان می‌دهد که جهانیان بر فضای صلح آمیز کشورهای مختلف تمرکز کرده‌اند.



رئیس قوه مقننه تصریح کرد: البته باید یادآور شد در خصوص این مهم در صحنه بین‌المللی تفاوت‌هایی نسبت به گذشته به وجود آمده که بر این اساس در تصمیم‌گیری‌ها گاهی اقدامات ناپخته‌ای انجام می‌شود که می‌تواند در مسئله امنیت تأثیرگذار باشد لذا نشست‌هایی مانند اتحادیه بین‌المجالس جهانی یا برخی ساختار دولت‌ها روی مسئله صلح و امنیت تمرکز کرده‌اند.



وی تصریح کرد: دغدغه کشورها نشان می‌دهد در صحنه بین‌المللی فضای غبارآلودی به وجود آمده است؛ در سازمان ملل هم تمرکز روی صلح و امنیت مشاهده می‌شود لذا حضور در آنجا هم اهمیت دارد که نقطه نظرات ایران در این راستا مطرح شود.



دکتر لاریجانی گفت: در حاشیه این کنفرانس فرصت مغتنمی است با همکاران در کشورهای دیگر در خصوص مسائل اقتصادی گفت وگو و به منظور ارائه راهکار برای ایجاد صلح و امنیت در منطقه و جهان رایزنی سیاسی داشته باشیم.



بر اساس این گزارش آقایان کاظم جلالی، یوناتن بت کلیا، مصطفی کواکبیان، اسماعیلی، اسدالله عباسی، مهدی فرشادان، کوروش کرم‌پور و خانم سیده فاطمه حسینی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دکتر لاریجانی را در این سفر همراهی کرده و به عنوان اعضای هیأت پارلمانی در مجمع عمومی و کمیته‌های فرعی اجلاس اتحادیه بین المجالس شرکت خواهند  داشت.



شایان ذکر است علی مطهری نایب رئیس مجلس، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهور، قشقاوی معاون پارلمانی و کنسولی وزارت امور خارجه، حسن زمانی مشاور رئیس مجلس، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل و همچنین سفیر روسیه در ایران در مراسم بدرقه دکتر لاریجانی در فرودگاه مهرآباد حضور داشتند.



گفتنی است ارتقاء تکثر فرهنگی و صلح از طریق گفتمان مذهبی و قومی شعار صد و سی و هفتمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس است.



صد و سی و هفتمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس روز شنبه افتتاح می شود و اختتامیه آن نیز در روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 214803
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار