خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/05/11 - 21:57
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
جعفری در دیدار با رهبر حرکت اسلامی کردستان عراق:

ایران از هیچ کمکی برای حفظ تمامیت ارضی عراق دریغ نمی کند

مشاور و رییس حوزه ریاست مجلس در دیدار با رهبر حرکت اسلامی کردستان عراق، گفت: جمهوری اسلامی ایران از هیچ کمکی برای حفظ تمامیت ارضی عراق دریغ نمی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ عرفان علی عبدالعزیز رهبر حرکت اسلامی کردستان عراق امروز چهارشنبه ( 11، مردادماه )  با محمد جعفری مشاور و رئیس دفتر حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.



 جعفری در ابتدای این دیدار با اشاره به لزوم حفظ اتحاد و برادری میان تمامی گروههای قومی و مذهبی در عراق، گفت: امروز حفظ امنیت و آرامش در عراق اولویت مهمی است که باید در دستور کار تمامی گروههای قومی و مذهبی قرار گیرد.



وی افزود: مسئولین اقلیم کردستان عراق باید ارزش دستاوردها را بدانند و آنرا به خطر نیاندازند.



مشاور و رئیس دفتر حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: رژیم صهیونیستی بیشترین نفع را از گسترش تفرقه و درگیری میان مسلمانان می برد لذا طبیعی است که سیاست این رژیم نژادپرست و حامیان غربی اش برپایه جنگ و درگیری میان مسلمانان استوار باشد.



جعفری در پایان این دیدار، گفت: جمهوری اسلامی ایران همانگونه که بارها نشان داده است در جهت کمک به صلح و دوستی میان همه گروههای عراقی و حفظ تمامیت ارضی عراق از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.



عرفان علی عبدالعزیز رهبر حرکت اسلامی کردستان عراق نیز در این دیدار با قدردانی از حمایتهای معنوی جمهوری اسلامی ایران از مسلمانان عراق اعم از شیعه، سنّی و کرد گفت: اگر حمایتهای ایران نبود امروز موجودیت عراق با خطر مواجه بود.



وی در ادامه، گفت: برخی کشورهای عرب منطقه همگام با آمریکا و رژیم صهیونیستی در جهت تشدید بحران های منطقه و افزایش تفرقه میان مسلمانان حرکت می کنند که مایه  تاسف است.



رهبر حرکت اسلامی کردستان عراق افزود: کرد، عرب، شیعه و سنی باید با درنظر گرفتن مصالح ملّی عراق در کنار یکدیگر موجبات سازندگی و پیشرفت کشور را فراهم کنند و دشمنان را در رسیدن به خواسته شان ناکام گردانند.

عبدالعزیز با ابراز نگرانی از وضعیت مسلمانان در کشورهای یمن، سوریه، مصر و لیبی گفت: مشکل خاورمیانه ناشی از اجرای طرح های امریکا و رژیم صهیونیستی در برهم زدن امنیت و آرامش منطقه است تا از این رهگذر ضمن تضعیف کشورهای اسلامی، به تقویت خود بپردازند.



رهبر حرکت اسلامی کردستان عراق در پایان این دیدار گفت: تداوم کمک های ایران به مردم عراق بویژه اکراد نقش مهمی در توسعه و پیشرفت در زمینه های آموزشی، فرهنگی و دینی دارد./

  • کد خبر : 206645
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار