خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/09/21 - 18:47
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
در دیدار گروه های دوستی پارلمانی ایران و ایرلند در دوبلین مطرح شد:

گسترش روابط دو جانبه ایران و ایرلند با بکارگیری ظرفیت گروه های دوستی پارلمانی

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ایرلند، گفت: شکیل گروه دوستی پارلمانی در پارلمان دو کشور نشان دهنده توجه مجالس ایران و ایرلند به توسعه مناسبات پارلمانی است لذا امیدواریم گروه های دوستی پارلمانی بتوانند حضور گسترده تری در تسهیل و پیشبرد روابط دوستانه فیمابین داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مصطفی کواکبیان رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ایرلند در سفر به دوبلین با جیمز براون رئیس گروه دوستی پارلمانی ایرلند و ایران دیدار و گفتگو کرد.



کواکبیان در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به نقش گروه های دوستی پارلمانی در مناسبات ایران و ایرلند گفت: تشکیل گروه دوستی پارلمانی در پارلمان دو کشور نشان دهنده توجه مجالس ایران و ایرلند به توسعه مناسبات پارلمانی است لذا امیدواریم گروه های دوستی پارلمانی بتوانند حضور گسترده تری در تسهیل و پیشبرد روابط دوستانه فیمابین داشته باشند.



رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ایرلند در ادامه این دیدار با اشاره به ظرفیت های ایران در بخش انرژی، کشاورزی، تولید مواد غذایی و لبنی گفت: ایران علاقمند است در بخش های مورد علاقه دو طرف، همکاری های خود را با ایرلند تقویت نماید.



وی حجم فعلی مناسبات فیمابین را با ظرفیت های دو طرف متناسب ندانست.



کواکبیان در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از استانداردهای دو گانه غرب در قبال مسائل مهم منطقه ای و بین المللی گفت: قدرت های غربی و در راس آنها آمریکا با استفاده از رسانه هایی که در دست دارند، چهره کشورهای مخالف خود را تحریف می کنند تا توجیهی برای اعمال رفتارهای دو گانه در قبال سایر کشورها در دست داشته باشند.



وی در پایان از حمایت سیاسی ایرلند از تداوم برجام قدردانی کرد و گفت: حمایت سیاسی کشورهای اروپایی از برجام هر چند جای تقدیر دارد ولی برای جبران خسارات خروج غیرقانونی آمریکا از برجام کافی نیست و لازم است این حمایت های سیاسی سریعتر به اقدامات عملی و ملموس منجر گردد.



جیمز براون رئیس گروه دوستی پارلمانی ایرلند و ایران نیز در این دیدار از سفر گروه دوستی پارلمانی کشورمان به دوبلین ابراز خرسندی کرد و گفت: اطمینان داریم این سفر تاثیر قابل ملاحظه ای بر تقویت روابط پارلمانی ایران و ایرلند خواهد داشت.



وی در ادامه با اشاره به حمایت های کشورش از تداوم برجام گفت: ایرلند همیشه از اجرای کامل برجام و تداوم اجرای این سند بعد از خروج آمریکا تاکید داشته است.



وی افزود: ما اقدامات دولت آمریکا را در زمینه تحریم دارو که علیه بیماران و اقشار ضعیف است تایید نمی کنیم ولی متاسفانه دولت فعلی آمریکا با وجود مخالفت های داخلی و بین المللی دارد این اقدامات را انجام می دهد.



وی در پایان ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور علیرغم تحریم های آمریکا هر چه بیشتر توسعه یابد./



پایان پیام

  • کد خبر : 268943
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار