خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/03/14 - 19:11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مطهری در دیدار با همتای خود در دومای دولتی روسیه:

نقض توافق برجام از سوی آمریکا تهدیدی برای تعهدات بین المللی است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با همتای خود در دومای دولتی روسیه تاکید کرد: استفاده از ارزهای ملی در معاملات طرفین می تواند به افزایش هرچه سریعتر مناسبات فیمابین منجر شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی  ظهر دوشنبه ۱۴ خرداد با سرگئی نیوروف معاون دومای دولتی روسیه  دیدار و گفتگو کرد .



 مطهری با قدردانی از برگزاری همایش توسعه نظام های پارلمانی توسط دومای دولتی روسیه، روابط دوستانه جمهوری اسلامی ایران و روسیه را مبتنی بر احترام متقابل خواند و گفت: رایزنی ها و دیدارهای  مستمر میان مقامات عالیرتبه سیاسی و پارلمانی دو کشور نشان دهنده عزم جمهوری اسلامی ایران و روسیه در گسترش ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بویژه روابط پارلمانی فیمابین است.



نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ارتقا سطح همکاری های مشترک اقتصادی  میان دو  کشور  افزود: توافقنامه تجارت آزاد میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اوراسیا و پروژه های مشترک نفتی و استفاده از ارزهای ملی در معاملات طرفین می تواند به افزایش هرچه سریعتر مناسبات فیمابین منجر شود.



مطهری نقض توافق برجام از سوی آمریکا را تهدیدی برای تعهدات بین المللی دانست و از اقدامات  روسیه در حمایت از توافق برجام  و ایستادگی در برابر سیاست های ظالمانه آمریکا  قدردانی کرد.



  وی در پایان با محکوم کردن کشتار مردم مظلوم غزه  بر تداوم همکاری و تحرکات بیشتر ایران و روسیه در موضوعات گوناگون منطقه ای و بین المللی بویژه در موضوع فلسطین و بحران یمن تأکید کرد.



در ادامه این دیدار سرگئی نیوروف معاون دومای دولتی روسیه، سفر هیأت پارلمانی کشورمان به روسیه و شرکت در همایش بین المللی توسعه نظام های پارلمانی را فرصتی برای توسعه ارتباطات پارلمانی فیمابین دانست و افزود: همکاری های پارلمانی به تسهیل  مراودات در بخش های دیگر اقتصادی نیز کمک خواهد کرد.    



معاون دومای دولتی روسیه با تأکید بر فعالیت های دیپلماتیک روسیه در حفظ توافق برجام گفت: روسیه خواهان تأمین منافع همه اعضا امضا کننده برجام حتی بدون حضور آمریکا است./



پایان پیام

  • کد خبر : 247787
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار