خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/11/08 - 16:58
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
فرشادان در دیدار با سفیر لهستان:

نقض برجام بیانگر عمق اهداف ضد ایرانی دولت آمریکا است

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران ـ لهستان گفت: نیات آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران با نقض توافقنامه بین­المللی برجام، نشان­دهنده عمق اهداف ضدایرانی این کشور است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، ویچخ اونلت کاردار لهستان در تهران با سیدمهدی فرشادان رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران ـ لهستان ظهر امروز (دوشنبه 8 بهمن ماه) دیدار و گفتگو کرد.



در ابتدای این دیدار، فرشادان با اشاره به پیشینه مناسبات دو کشور گفت: روابط دیرینه و تاریخی فی­مابین پیشتوانه مناسبی برای تقویت و تحکیم همکاری­های پارلمانی است و گروه های دوستی پارلمانی زمینه مساعدی برای ارتقاء سطح روابط دو جانبه فراهم کرده اند.



وی همچنین توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور را مهم بر شمرد و اظهار داشت: بهره مندی از دیپلماسی پارلمانی به رشد و گسترش روابط اقتصادی و فرهنگی کمک شایانی خواهد نمود و جمهوری اسلامی ایران همواره بر حل مشکلات از مسیر توسعه و همکاری فی­مابین استقبال می­کند.



نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اقدامات غیرسازنده آمریکا و خروج یک جانبه از برجام ابراز داشت: نیات آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران با نقض توافقنامه بین­المللی برجام، نشان­دهنده عمق اهداف ضدایرانی این کشور است. وی تأکید کرد: امیدواریم ورشو دنباله­رو تحرکات آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران نباشد و حساسیت و نگرانی‌های ایران را درک کند.



 رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران ـ لهستان برگزاری کنفرانس اتی در ورشو را متغیری در آینده روابط دو کشور دانست و تأکید کرد: مناسبات و آینده روابط دو کشور متأثر از برخورد دیپلماسی لهستان در قبال جمهوری اسلامی ایران است.



 وی افزود:امیدواریم اقدامات ورشو در کنفرانس آتی، نقشی منفی در تصمیمات جمهوری اسلامی ایران ایفا نکند و لهستان متوجه عواقب همراهی با آمریکا در این گونه کنفرانس ها باشد.



در ادامه ویچخ اونلت کاردار لهستان در تهران با تأکید بر اهمیت توسعه مناسبات پارلمانی تصریح کرد: پیوند و همکاری بین دو کشور نیاز به شناخت یکدیگر دارد و گروه های دوستی پارلمانی در توسعه تعاملات، نقش سازنده­ای را بر عهده داشته است.



کاردار لهستان با تشریح مواضع کشور خود در قبال ایران گفت: فرصت‌ها و چالش‌های دو کشور با تعامل و گفتگو قابل حل است و ضرورت دارد برای تقویت و ارتقاء روابط، فعالیتهای اقتصادی، فرهنگی و سیاسی دو کشور گسترش یابد.



 وی به برگزاری کنفرانس صلح و امنیت در خاورمیانه به میزبانی ورشو در پایان بهمن ماه اشاره کرد و گفت: هدف اصلی این کنفرانس پیشبرد آینده ای با صلح و ثبات در خاورمیانه است و مواضع لهستان علیه هیچ کشور ازجمله ایران نخواهد بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 272869
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار