خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/02/06 - 16:18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
صادقی با اشاره به سفر اعضای کمیسیون آموزش به فنلاند:

مشارکت در مسائل آموزشی ویژگی مشترک تمام دوره‌های آموزشی فنلاند/شیوه‌های آموزشی هر10سال یکبار بازنگری می شود

عضو کمیسیون آموزش مجلس مشارکت دانش‌آموزان، معلمان، اساتید و دانشجویان در پیشبرد مسائل آموزشی را ویژگی مشترک تمام دوره‌های آموزشی فنلاند عنوان کرد.

محمود صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سفر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در قالب هیأت پارلمانی به کشور فنلاند و بازدید از مراکز آموزش این کشور، گفت: در کشور فنلاند مسئله آموزش از دوره پیش دبستانی تا دوره‌های بالاتر نقش محوری دارد و مسئولان این کشور شیوه‌های آموزشی مختلفی را از سال‌ها قبل دنبال می‌کنند اما هر 10سال این شیوه‌ها را بازنگری می‌کنند.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ویژگی مشترک تمام دوره‌های آموزشی در کشور فنلاند را مشارکت دانش‌آموزان، معلمان، اساتید و دانشجویان در پیشبرد مسائل آموزشی عنوان کرد و افزود: در واقع استانداردهای واحدی با تمام جزئیات به مدارس، دانشگاه‌ها و دیگر واحدهای آموزشی دیکته نمی‌شود بلکه تنها به ابلاغ اهداف کلی بسنده کرده و به آن‌ها اجازه می‌دهند با ایده‌پردازی، خلاقیت و ابتکار خود شیوه‌های آموزشی متناسب را انتخاب کنند.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مرکز فنی و حرفه‌ای این کشور یک اصل را باعنوان "شخصی‌سازی" در آموزش دنبال می‌کنند، توضیح داد: بنا براین ممکن است یک فرد در کلاس نیاز و ویژگی‌های متفاوتی داشته باشد لذا شیوه‌های آموزشی دیگری برای آن تنظیم می‌شود و با اعمال این شرایط، متضمن آموزش و رشد کودکان، نوجوانان و جوانان خود می‌شوند.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، جمعی از نمایندگان کمیسیون اموزش و تحقیقات با هدف آشنایی با شیوه‌های آموزشی دیگر کشورها به کشورهای  فنلاند و اسکاندیناوی سفر کرده‌اند./



پایان پیام

  • کد خبر : 241437
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار