خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/05/04 - 13:48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
دیدار هیات پارلمانی کشورمان با وزیر توسعه امور مناطق توسعه نیافته غنا  مطرح شد؛

مسلمانان غنایی هیچگاه کمک های ایران در غنا را فراموش نمی کنند

در دیدار هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با وزیر توسعه امور مناطق توسعه نیافته غنا (زونگو) در رابطه با اقدامات جمهوری اسلامی ایران در رفع فقر و محرومیت زدایی مناطق محروم گفتگوشد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، حسین امیری خامکانی، رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و غنا در دیدار با ابوبکر صدیق بونیفیس با تشریح اقدامات جمهوری اسلامی ایران در رفع فقر و محرومیت زدایی مناطق محروم گفت:  در طول سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران  کمیته امداد امام خمینی و معاونت عمران روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری  خدمات شایانی جهت رفع فقر و ایجاد اشتغال در مناطق محروم ایران انجام داده اند.



امیری در ادامه برگزاری جلسات مسئولان ذیربط در ایران و غنا با یکدیگر  و انتقال تجارب در بخش ارتقا سطح زندگی محرومان و ایجاد اشتغال در این مناطق را ثمربخش خواند.



ابوبکر صدیق بونیفیس وزیر امور مناطق توسعه نیافته غنا(زونگو) تشکیل این وزارتخانه جدید را  سیاست دولت غنا در راستای رفع محرومیت در کشور غنا بویژه زونگویی ها (مناطق توسعه نیافته ) دانست و افزود:  تجارب جمهوری اسلامی ایران در محرومیت زدایی بستر مناسبی برای همکاری این وزارتخانه با دستگاههای ذیربط در ایران فراهم کرده است .

 وی با قدردانی از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در تأسیس دانشگاه اسلامی و فراهم کردن زمینه تحصیل  جوانان زونگویی در این دانشگاه تصریح کرد:  مسلمانان غنایی هیچگاه کمک های علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در غنا را فراموش نخواهند کرد.



زونگویی ها مسلمانان مناطق محروم غنا با جمعیتی بالغ بر ده میلیون نفر  هستند. در سالهای اخیر دولت غنا تلاش کرده است با ایجاد اشتغال و برنامه های بهداشتی و فرهنگی موجب ارتقا سطح زندگی زونگویی ها گردد.

  • کد خبر : 255403
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار