خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/09/09 - 18:26
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : بین الملل
ذوالقدر در یازدهمین مجمع عمومی مجمع مجالس آسیایی در استانبول:

ضرورت استفاده از ظرفیت رسانه ها در معرفی دستاوردهای زنان/ از توانایی زنان در رونق اقتصادی آسیا استفاده شود

رئیس هیات پارلمانی APA ایران با تاکید بر اینکه باید از توانایی زنان در رونق اقتصادی آسیا استفاده شود، پیشنهاد داد: تمامی پارلمان ها از رسانه ها بخواهند پوشش خبری و اطلاع رسانی جامع تری نسبت به نقش زنان در عرصه فعالیت های اقتصادی را ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری خانه ملت به ترکیه سیده فاطمه ذوالقدر رئیس هیات پارلمانی APA ایران که در سفری به ترکیه در یازدهمین مجمع عمومی مجمع  مجالس آسیایی حضور یافته است صبح امروز ( جمعه 9 آذر ماه ) در نشست کمیته زنان این اجلاس به سخنرانی پرداخت و گفت: در آغاز مایلم مراتب خرسندی خود را از شرکت در این نشست مهم ابراز نموده و از آقای بینعلی ییلدیریم رئیس مجلس ملی کبیر ترکیه و خانم آسوما اردوغان، رئیس گروه APA ترکیه و دبیرکل APA جناب آقای دکتر مجیدی و همکاران ایشان به خاطر فراهم نمودن تمهیدات عالی برای برگزاری این نشست قدردانی نمایم. همچنین لازم می دانم از دولت و ملت بزرگ ترکیه به خاطر استقبال و میزبانی شایسته سپاسگزاری کنم.



رئیس هیات پارلمانی APA ایران ادامه داد: قاره پهناور آسیا به دلیل برخورداری از ویژگی های ممتاز ژئوپلتیک و ژئواکونومیک، مزیت ها و ظرفیت های ویژه ای برای رونق اقتصادی و پایداری سیاسی است و در عین حال با چالش ها و مشکلات عدیده ای مواجه است که ما را بر آن می دارد که تلاش خودمان را برای دستیابی به اهداف رونق اقتصادی و پایداری آن، یکپارچه کرده و افزایش دهیم.



ضرورت بهره جویی از توانایی زنان در رونق اقتصادی آسیا



وی با اشاره به نقش زنان در توسعه اقتصادی آسیا بیان کرد: برای افزایش رونق اقتصادی در آسیا و غلبه بر برخی مشکلات در این زمینه، توجه به نقش زنان و ایجاد فضای مناسب برای بهره مندی از ظرفیت های آنها در کارآفرینی حائز اهمیت است. اما معتقدم بحث مشارکت زنان در افزایش رفاه اقتصادی در آسیا، باید در یک مگاترند (ابر روند) به هم پیوسته مورد توجه قرار گیرد و این امر نیازمند یک رویکرد جامع و یکپارچه است که تحقق آن منوط به به رسمیت شناختن روابط متقابل بین رونق اقتصادی و نقش زنان و برداشت و تصویر از فعالیت آنها است.



ذوالقدر با بیان اینکه بسیاری از زنان از حقوق و ظرفیت خود در این زمینه آگاه نیستند، اظهار کرد: آموزش، آگاهی بخشی عمومی و ایجاد دانش، قدم اساسی و بنیادین در این راستاست.



رسانه ها نقش مهمی در معرفی دستاوردهای زنان در حوزه اقتصادی دارند



عضو فراکسیون زناان مجلس خاطرنشان کرد: به نظر می رسد هم اینک علی رغم حضور زنان در آسیا در حوزه های کارآفرینی و اشتغال و نقش موثری که در افزایش رونق اقتصادی دارند، فعالیت آنها کمتر دیده می شود. پیشنهاد می گردد تمامی پارلمان ها از رسانه ها بخواهند پوشش خبری و اطلاع رسانی جامع تری نسبت به فعالیت و نقش زنان در عرصه فعالیت های اقتصادی را ارائه دهند.



وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و مجلس شورای اسلامی معتقد است که زنان کارآفرین می توانند نقش مهمی در ارتقای شیوه های پایدار در اقتصاد ایفا کنند، تصریح کرد: بر همین اساس، متعهد به پیشبرد توانمندسازی اقتصادی زنان به عنوان جزء ضروری و مهمی از تلاش برای افزایش رونق اقتصادی و عدالت جنسیتی در جامعه ایرانی است.



وی با اشاره به دستاوردهای ایرن در مشارکت زناان در مسائل مختلف یادآور شد: بر این اساس ما به موارد ذیل دست یافته ایم؛ توسعه کارآفرینی زنان در بخش خصوصی و دولتی که هم اینک حدود 200 زن کارآفرین در حوزه های مختلف صنایع و بازرگانی در ایران فعالیت می کنند، پایش قوانین و سیاستگذاری در حوزه زنان و خانواده در فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، تجربه افزایش حضور زنان در پست های مدیریتی میانی که در حال حاضر میانگین مدیران زن در کشور در حدود 17 درصد است و این روند در سطح استان ها تا 60 درصد افزایش در طول یک سال گذشته داشته است، از جمله دستاوردهای ایران در حوزه مشارکت زنان در اقتصاد است.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: باید اعلام کنم که همه کشورهای آسیایی برنامه های مختلفی را در زمینه رونق اقتصادی با تاکید بر نقش زنان اجرا نموده و دستاوردها و تجارب ارزشمندی دارند اشتراک این تجارب می تواند یک نشانه مهم و دلگرم کنننده برای افزایش نقش زنان در رونق اقتصادی باشد.



رئیس هیات پارلمانی APA ایران در پایان پیشنهاد کرد: هر یک از زنان نماینده حاضر در نشست های آتی، پروژه های مهم و تاثیرگذار و موفق اقتصادی که زنان، عاملان و صاحبان و کارآفرینان آنها بوده اند را معرفی نمایند تا با اشتراک تجارب بتوانیم اقدامات مثبت و اثرگذاری را برای رونق اقتصادی هر چه بیشتر با مشارکت فعالانه زنان به کار گیریم./



پایان پیام

  • کد خبر : 267935
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار