خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/08/29 - 16:34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
ظهر امروز صورت گرفت:

دیدار هیاتی از روحانیون و دانشگاهیان کشور رومانی با بت کلیا و خانلری

هیاتی از جامعه روحانیون و دانشگاهیان کشور رومانی  با نمایندگان آسوریان و ارامنه شمال در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت ، هیاتی از جامعه روحانیون و دانشگاهیان کشور رومانی ظهر امروز (سه شنبه 29 آبان) با یوناتن بت کلیا و کارن خانلری نمایندگان آشوریان و ارامنه شمال در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.



بت کلیا در ابتدای این دیدار جمهوری اسلامی ایران را کشوری با ادیان و قومیت‌های متفاوت دانست که همه افراد در برابر قانون و دین از حقوق یکسان برخوردار هستند و مطابق با عقاید و فرهنگ خود در کمال صلح و آرامش زندگی می کنند.



نماینده آشوریان در مجلس با اشاره به وضع کنونی جهان و ناآرامی های منطقه ای و بین المللی، افزود: امروز دنیای استکبار سعی دارد همه را به زیر سلطه خود درآورد در حالی که مطابق با آموزه های ادیان الهی و راه انسانیت، نیست. بهتر است کسانی که ادعای دموکراسی و حقوق بشر دارند از تعالیم انبیاء درس بگیرند تا بتوانند دنیا را به صلح و آرامش برسانند.



 خانلری نماینده ارامنه شمال در مجلس نیز حضور اقلیتهای دینی در ایران، با وجود جوامع کوچک اما پویا را، امری تصادفی ندانست و آن را ناشی از دلایل ایدئولوژیک و افکار و عقاید امامان شیعه خواند و در ادامه گفت: انتظار داریم با بیان واقعیت های موجود از جامعه ایران مانع از اجرای ایران هراسی که توسط برخی قدرت‌های استکباری انجام می شود، باشید.



 اعضای هیئت مذهبی دانشگاهی رومانی با ابراز خرسندی از این دیدار، حفظ کرامت، هویت و ارزش های اعتقادی اقلیت های مذهبی در جامعه ایرانی را الگویی برای سایر جوامع ‌دانستند و ارتباطات بین ادیان را در جهان معاصر امری مهم شمرده و آن را برای جهانیان سازنده بلکه ضروری خواندند./



پایان پیام

  • کد خبر : 267152
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار