خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/07/07 - 13:51
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اتریش با قائم مقام وزیر امور خارجه اتریش

رئیس هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در دیدار با قائم مقام وزیر امور خارجه گفت: دو کشور روابط دیرینه ای در زمینه های فرهنگی و تجاری با یکدیگر دارند و امیدواریم که این روابط دیرینه در سطح گسترده تری ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، امیری خامکانی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اتریش و هیئت همراه در دیدار با یوهانس پتریک قائم مقام وزیر امور خارجه گفت: دو کشور روابط دیرینه ای در زمینه های فرهنگی و تجاری با یکدیگر دارند و امیدواریم که این روابط دیرینه در سطح گسترده تری ادامه پیدا کند.



وی افزود: عرصه های مختلفی در حوزه های بهداشتی، آموزشی، دانشگاهی، پزشکی و فرهنگی وجود دارد که می‌تواند مورد توجه مقامات دو کشور قرار گیرد.



امیری خامکانی همچنین با تأکید بر لزوم اجرای تعهدات برجام از سوی اتحادیه اروپا گفت: ما خوشحالیم که خانم موگرینی مجدداً  تلاش خود را در جهت اقدامی کردن برجام اعلام کردند.



وی در ادامه با اشاره به شرایط بحرانی مردم یمن گفت: مسئولیت کشتار غیرنظامیان در یمن بر عهده کسانی است که تسلیحات در اختیار سعودی ها قرار می دهند.



رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در پایان این دیدار از رئیس مجلس اتریش جهت سفر به کشورمان برای تقویت روابط پارلمانی دعوت به عمل آورد.



در ادامه این دیدار قائم مقام وزیر امور خارجه اتریش ضمن ابراز همدردی و تسلیت به دلیل اقدام تروریستی اهواز اظهار داشت: رخ دادن چنین حوادثی بسیار مایه تاسف است. اتریش نسبت به سایر کشورهای اروپایی کمتر دچار حمله تروریستی قرار گرفته و ما تمام اهتمام خود را در جهت مقابله با این گونه حملات متمرکز کرده ایم. این روش تروریست‌ها سخیف ترین روشی است که به انسان ها ضربه می زنند.



یوهانس پترلیک با اشاره به وضعیت اسفبار یمنی ها تصریح کرد: ما از وضعیتی که در یمن وجود دارد بسیار ناراحتیم و از اینکه امکان حضور نمایندگان آنان در مذاکرات ژنو نبود متاثر شدیم.



وی خاطر نشان کرد: ما از تمامی فعالیت‌های بشردوستانه که از سوی سازمان ملل متحد انجام می شود به طور کامل حمایت می کنیم.



قائم مقام وزیر امور خارجه درخصوص توافقنامه برجام گفت: ما از خروج آمریکا از توافق نامه برجام متاسف هستیم و همانگونه که خانم موگرینی مطرح کردند تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا یک بسته عملیاتی درست تهیه کرده و در حفظ و عملی کردن برجام تلاش نماییم.



پترلیک اظهار داشت: ما از جمهوری اسلامی ایران حمایت خواهیم کرد و انتظار داریم که جمهوری اسلامی ایران نیز به این  تلاش ها نگاه مثبتی داشته باشد.



وی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران می تواند با پیوستن به FATF به اتحادیه اروپا در حمایت از برجام کمک نماید.



پایان پیام/

  • کد خبر : 262723
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار