خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/09/03 - 07:09
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار سفیر جدید ژاپن با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی

میتسوگو سایتو سفیر جدید ژاپن در تهران با حشمت اله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، حشمت الله فلاحت پیشه در ابتدای این دیدار با تاکید بر اهمیت گسترش مناسبات دوستانه دو کشور گفت: توسعه و تقویت ارتباطات و همکاری های فیمابین در عرصه های مختلف در تامین منافع ملی دو کشور نقش اساسی دارد.



وی افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در آستانه نودمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک دو کشور، از توسعه و گسترش مناسبات با ژاپن در عرصه های مختلف بویژه در عرصه پارلمانی میان مجالس دو کشور حمایت می کند.



رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود مقامات آمریکایی را بزرگترین ناقضان قواعد و هنجارهای بین المللی خواند و افزود: عدم پایبندی آمریکا به تعهدات خود در عرصه بین المللی از جمله خروج یکجانبه از توافق برجام ، بار دیگر ماهیت خودسرانه و غیرقابل اعتماد بودن سردمداران این کشور را برای جهانیان اثبات کرد.



وی افزود: ٤٠ سال عداوت و دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران از طریق اعمال فشار و تحریم های مختلف، اثری بر خواست و اراده ملت ایران در حفظ استقلال و حرکت بسوی توسعه و پیشرفت کشور نداشته است.



فلاحت پیشه در ادامه این دیدار ، کشورهای مستقل جهان را به ایستادگی در برابر مداخلات و مشی یکجانبه گرایی آمریکا در جهان دعوت کرد و از ژاپن بخاطر تلاش در جهت گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور تقدیر کرد.



رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار گفت: 

رفت و آمد و دیدارهای مسئولان سیاسی و پارلمانی دو کشور نقش مهمی در توسعه مناسبات در عرصه های مختلف و مورد علاقه دو کشور دارد.



میتسوگو سایتو سفیر جدید ژاپن در تهران نیز در این دیدار از آغاز مأموریت رسمی اش در تهران با خرسندی یاد کرد و گفت: تحکیم و تقویت مناسبات با جمهوری اسلامی ایران بعنوان کشوری با فرهنگ و تمدن غنی که از جایگاه مهمی در جهان برخوردار است ، در سیاست خارجی ژاپن از اهمیت فراوانی برخوردار است.



وی در ادامه گفت : طبق اسناد موجود قدمت ارتباطات تجاری و فرهنگی دو کشور به بیش از هزار سال قبل بازمی گردد و سال آینده نودمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک و رسمی دو کشور را با برنامه های متنوعی جشن خواهیم گرفت.



سفیر ژاپن در تهران خروج آمریکا از توافق برجام را اقدامی نادرست خواند و گفت: ژاپن ضمن حمایت از توافق برجام ، تداوم اجرای آن از سوی همه طرفها را ضامن تقویت صلح و امنیت در جهان می داند.



سایتو همچنین گفت: تداوم ارتباط با ایران در عرصه های مختلف برای ژاپن از اهمیت فراوانی برخوردار است و در این خصوص هرگونه تلاش و پیگیری که لازم باشد را انجام  میدهیم.



سفیر جدید ژاپن در تهران در پایان این دیدار گفت: تلاش دارم تا در طول دوره مأموریتم در تهران به گسترش ارتباطات دوستانه دو کشور کمک نمایم./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 267405
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار