خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/08/02 - 13:34
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار روسای گروه های دوستی پارلمانی مجالس ملی و سنای فرانسه با امیرعبداللهیان

خانم دلفین او و فلیپ بونکرر، روسای گروه های دوستی پارلمانی مجالس ملی و سنای فرانسه با امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین الملل دیدار و گفتگو کردند.

خانم دلفین او و فلیپ بونکرر، روسای گروه­های دوستی پارلمانی مجالس ملی و سنای فرانسه با امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین الملل دیدار و گفتگو کردند.



امیرعبداللهیان، در ابتدای این دیدار، ضمن تأکید بر اهمیت مناسبات پارلمانی و توسعه روابط فی­مابین در عرصه­ های گوناگون گفت: «مجلس شورای اسلامی از گسترش مراودات پارلمانی با مجالس کشورهای جهان از جمله فرانسه استقبال می­کند». وی بر نقش مناسبات پارلمانی و گروه­های دوستی در ایجاد شناخت و درک مواضع متقابل نسبت به رویدادها و تحولات منطق ه­ای و جهانی تأکید کرد و افزود: «تقویت مراودات مجالس دو کشور می­تواند به رفع سوء تفاهمات و توسعه مناسبات پارلمانی کمک نماید و باعث ارتقاء سطح روابط در زمینه­ های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی شود».



وی اظهار داشت:  افراط­ گرایی منجر به رشد فزاینده تروریسم در منطقه، خطر جدی برای جامعه جهانی به شمار می­رود و تصریح کرد: «تروریسم  امروز به عنوان ابزاری دست آمریکا همچون بمب ساعتی مدرن در حال قربانی گرفتن است و دو کشور ایران و فرانسه نیز از این خطر مستثنی نبوده اند».



امیرعبداللیهان مبارزه جدی با افراط گرایی و تروریسم را وظیفه همه کشورهای جهان دانست و بر ضرورت ایفای نقش فرانسه در  کمک به تأمین امنیت و ثبات در منطقه و اروپا تأکید کرد.



روسای گروه دوستی پارلمانی فرانسه و ایران نیز ضمن ابراز علاقمندی نسبت به تقویت مناسبات پارلمانی اظهار داشتند: «روند رو به رشد تعاملات اقتصادی و فرهنگی فی­مابین ایران و فرانسه مشهود و مثبت است».



دلفین او نسبت به تقویت مراودات فیمابین ابراز امیدواری کرد و گسترش مناسبات اقتصادی و فرهنگی دو کشور را در سایه درک متقابل دو کشور از مواضع یکدیگر و توسعه همکاری­ها در زمینه­های مختلف بیان کرد.



فلیپ بونکرر رئیس گروه دوستی پارلمانی سنای فرانسه نیز در ادامه اظهار داشت: «امید است گفتگو و تعامل بستر مناسبی علاوه بر مسائل پارلمانی در جهت گسترش همکاری­ها در سایر عرصه­های مورد توافق دو کشور نیز فراهم آورد».



در پایان این دیدار، امیر عبداللهیان در رابطه با تحولات منطقه از رویکرد غیرسازنده عربستان سعودی و رفتارهای بی قاعده کاخ سفید انتقاد کرد و افزود: «تلاش برای صلح و ثبات در منطقه مورد توجه جدی ما می­باشد و ما به همکاری­های خود برای رسیدن به امنیت پایدار در منطقه ادامه می­دهیم و معتقدیم تنها راه ثبات و آرامش در منطقه، از طریق سیاسی حاصل می­شود».



طرفین در این دیدار وضعیت لبنان، سوریه، یمن، عراق و بحرین را مورد ارزیابی قرار دادند.



پایان پیام/



 

  • کد خبر : 265110
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار