خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/07/14 - 17:53
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
بعدازظهر شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ انجام شد:

دیدار رئیس کنفرانس محیط زیست و توسعه پایدار مجالس آسیا پاسیفیک با علی مطهری

وون یو چول، نماینده مجلس کره‌جنوبی و رئیس کنفرانس محیط زیست و توسعه پایدار مجالس آسیا پاسیفیک بعدازظهر شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ با علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ وون یو چول، نماینده مجلس کرهجنوبی و رئیس کنفرانس محیط زیست و توسعه پایدار مجالس آسیا پاسیفیک بعدازظهر شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ با علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.



مطهری در ابتدای این دیدار با اشاره به ارتباطات تاریخی و دیرینه دو کشور گفت: همواره روابطی دوستانه، مثبت و رو به رشد در عرصههای مختلف میان ایران و کره جنوبی برقرار بوده است که پشتوانه مهمی برای توسعه و گسترش مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فیمابین میباشد



نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش خروج یک جانبه آمریکا از برجام و آغاز تحریمها علیه جمهوری اسلامی ایران را اقدامی غیرقانونی خواند و افزود: سیاستهای غلط و نادرست نمیتواند به روابط قدیمی سیاسی و اقتصادی ایران و کرهجنوبی لطمه وارد کند. وی تأکید کرد: اتخاذ سیاست مستقل از سوی کرهجنوبی در برابر آمریکا به ارتقا سطح مراودات ایران و کره جنوبی منجر خواهد گشت.



 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت و لزوم گفتگو و رایزنی در موضوعات منطقه ای و بینالمللی میان دو کشور گفت: نشست آینده کنفرانس محیط زیست و توسعه پایدار مجالس آسیا-پاسیفیک در تهران میتواند به تداوم همکاریهای مشترک کشورها و ارائه راهحلهایی پیرامون موضوعات جهانی مانند محیط زیست و چالشهای بینالمللی کمک نماید. 



مطهری در پایان بر ضرورت اجرایی شدن توافقات به امضاء رسیده میان دو کشور گفت: عملیاتی شدن موافقتنامهها و رفع موانع بانکی میتواند به توسعه مراودات اقتصادی، تجاری و صنعتی میان بخشهای دولتی و خصوصی ایران و کرهجنوبی منجر گردد.



در ادامه این دیدار وون یو چول نماینده مجلس کرهجنوبی و رئیس کنفرانس محیط زیست و توسعه پایدار مجالس آسیا-پاسیفیک با ابرراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات فیمابین گفت: همکاریهای پارلمانی میان مجالس کرهجنوبی و ایران به توسعه مراودات سیاسی و اقتصادی و تسهیل ارتباطات فیمابین کمک خواهد کرد.



وون یو چول با اظهار تأسف از موانع بوجود آمده بر سرراه ارتباطات دو کشور افزود: مقامات سیاسی و پارلمانی کره جنوبی بدنبال تقویت و تحکیم مناسبات با جمهوری اسلامی ایران میباشند و درصدد  رفع نگرانیها در مسیر روابط دوجانبه خواهند بود.



پایان پیام/ 



 

  • کد خبر : 263423
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار