خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/09/01 - 12:32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار جمعی از اساتید دانشگاه های کشور لهستان با یوناتن بت کلیا و کارن خانلری

دیدار جمعی از اساتید دانشگاه های کشور لهستان با یوناتن بت کلیا و کارن خانلری نمایندگان آشوریان و ارامنه در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

به  گزارش خبرگزاری خانه ملت، اساتیدی از دانشگاه های کشور لهستان (چهارشنبه ٣٠ آبان) با  یوناتن بت کلیا و  کارن خانلری نمایندگان آشوریان و ارامنه در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.



کارن خانلری در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط دیرینه و تاریخی دو کشور و همچنین همکاری های خوب پارلمانی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری لهستان گفت: این روابط پشتوانه خوبی برای گسترش همکاری های دو کشور می باشد.



کارن خانلری نماینده ارامنه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به گفتگوی امامان شیعه با پیروان سایر ادیان الهی گفت: اعتقاد ما این است که این گفتگوها می تواند بسیار مفید باشد اما می بایست هدف مشخصی داشته باشند. وی افزود این گفتگوها می توانند علاوه بر ارتقاء سطح شناخت نخبگان ادیان از یکدیگر، منجر به افزایش شناخت و نزدیکی بیشتر ملت ها شوند.



یوناتن بت کلیا  نماینده آشوریان  در مجلس شورای اسلامی نیز که در این دیدار حضور داشت با اشاره به آزادی اقلیت های دینی در جمهوری اسلامی ایران و در قانون اساسی کشور گفت: اقلیت های دینی و پیروان ادیان ابراهیمی طبق قانون اساسی ایران از همه حقوق و آزادی های مسلمانان برخوردار هستند.



وی با بیان این مطلب که گفتگوی میان ادیان و مذاهب مختلف می تواند منجر به درک مشترک و تقریب دیدگاه های پیروان ادیان الهی شود گفت: ما از توسعه گفتگوهای میان ادیان و مذاهب الهی استقبال می کنیم.



اساتید دانشگاه های لهستان نیز با ابراز خرسندی از سفر به ایران و ملاقات با نمایندگان اقلیت های دینی در مجلس شورای اسلامی، بر لزوم برگزاری نشست های مشترک بین دانشگاه های ایران و لهستان تاکید کردند.



اساتید دانشگاه لهستان افزودند: ما با توجه به مشترکات فراوان ادیان الهی علاقمند به برقراری یک گفتگوی سازنده میان پیروان ادیان و مذاهب مختلف هستیم و امیدواریم که یک طرف این گفتگوها، پیروان ایرانی ادیان باشند.



اساتید دانشگاه های لهستان در پایان این دیدار گفتگوهای میان ادیان الهی را عامل مهمی در تقویت صلح و دوستی میان ملت ها ارزیابی کردند.

  • کد خبر : 267343
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار