خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/02/19 - 15:54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مره صدق در دیدار با سفیر هلند در تهران:

در جامعه یهودی همیشه مخالفت هایی با رفتار دولت صهیونیزم وجود داشته و دارد

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی درباره موضع جامعه یهودی نسبت به حمایت دولت صهیونیزم از آمریکا در موضوع برجام گفت : در جامعه یهودی همیشه مخالفت هایی با رفتار دولت صهیونیزم وجود داشته چرا که خیلی از اقدامات دولت صهیونیستی با اصول انسانی و تفکرات توحیدی یهودیت سازگار نمی باشد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت ، سوزانا ترستال سفیر هلند در تهران چهارشنبه- 19 اردیبهشت -با سیامک مره صدق نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، دیدار و گفت وگو کرد.



در ابتدای این دیدار مره صدق با اشاره به تصمیم آمریکا مبنی بر خروج از برجام، گفت: جمهوری اسلامی ایران یک ملت صلح طلب است در حالیکه دولت آمریکا طی چند ماه اخیر با اقدامات اتخاذ شده نشان داد به اصول دیپلماسی پایبند نمی باشد و خلاف قواعد بین المللی عمل می نماید.



نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی درباره موضع جامعه یهودی نسبت به حمایت دولت صهیونیزم از آمریکا در مسئله اخیر، افزود: در جامعه یهودی همیشه مخالفت هایی با رفتار دولت صهیونیزم وجود داشته چرا که خیلی از اقدامات دولت صهیونیستی با اصول انسانی و تفکرات توحیدی یهودیت سازگار نمی باشد.



وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص حضور اقلیت ها در مجلس اظهار نمود: طبق قانون اساسی برای هر 300 هزار نفر یک نماینده انتخاب می شود در حالیکه اقلیت ها در مجلس شورای اسلامی با 100 هزار نفر جمعیت دارای 5 کرسی می باشند که 1 کرسی به کلیمیان اختصاص دارد.



مره صدق در پایان اظهار امیدواری نمود تا در چند هفته پیش رو شاهد حوادثی باشیم که ما را امیدوار به ادامه همکاری با جامعه بین المللی نماید.



سوزانا ترستال، سفیر هلند در تهران بر حمایت قاطع کشورش و اتحادیه اروپا از برجام تاکید نمود و از اقدامات دولت ترامپ در این راستا ابراز ناراحتی نمود.



وی در ادامه با اشاره به انعطاف پذیری دولت آقای روحانی نسبت به مسایل مختلف داخلی و بین المللی ابراز امیدواری نمود بتوان با همفکری طرف ایرانی- اروپایی به نتایج قابل ملاحظه ای برای برون رفت از این مشکل رسید./



پایان پیام



 



 

  • کد خبر : 243378
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار