خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/05/26 - 17:17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نانواکناری:

توافق حماس با اسرائیلی‌ها ناممکن است/ هیچ‌گاه حرف و عمل صهیونیست‌ها باهم تطابق ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه توافق حماس با اسرائیلی‌ها ناممکن است، گفت: هیچ‌گاه حرف و عمل صهیونیست‌ها باهم تطابق نداشته لذا اعتماد به آنها سخت و غیرممکن است.

ولی‌الله نانواکناری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در واکنش به اخبار مربوط به توافق حماس و اسرائیل و اعلام آتش بس در نوار غزه، گفت: بعید به نظر می‌رسد آنچه رسانه‌های اسرائیلی گفتند صحت داشته باشد زیرا حماس در مسیر تحقق خواسته‌های به حق خود هستند بعید است که با اسرائیل به چنین توافقی دست یافته باشند.



نماینده مردم بابلسر و فریدون‌کنار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اظهارات رسانه‌های مربوط به صهیونیست‌ها قابل باور و اعتماد نیست، تصریح کرد: خواسته مردم فلسطین مبنی بر آتش بس، برقراری ارتباط با مصر، گشوده شدن گذرگاه‌ها و آزادی اسرا به حق و قابل قبول است اما اعتماد به اسرائیلی‌ها سخت و تا حدودی ناممکن است.



وی افزود: صهیونیست‌ها هیچ گاه حرف و عملشان با یکدیگر تطابق نداشته لذا حماس با توجه به گذشته تاریخی این روابط می‌تواند به آنها اعتماد کند. اسرائیلی‌ها علاوه بر این همانند آمریکایی‌ها به حرف و ادعاهای خود پایبند نیستند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با توجه به این شرایط طرح چنین موضوعاتی برای تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی است زیرا اسرائیلی‌ها در دفعات مختلف دشمنی خود را ثابت کردند و هیچ گاه نخواستند که به خواسته مردم مظلوم فلسطین توجه کنند.



به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ رسانه‌های اسرائیلی بندهای توافق پیشنهادی بین حماس و اسرائیل را فاش کردند و در مورد بندهای این توافق از آتش‌بس، گشوده شدن گذرگاه‌ها، گسترش مناطق ماهیگیری، حل و فصل موضوع اسیران، مفقودان و بازداشت شدگان و بازسازی گسترده زیرساخت‌های غزه با تامین مالی خارجی صحبت کردند.



گفتنی است؛ گروه‌های فلسطینی اما اعلام کردند هنوز هیچ طرحی برای آتش‌بس در نوار غزه به سرانجام نرسیده و آنها مذاکرات خود در این باره را تا یکشنبه هفته‌آینده (28 مرداد) ادامه می‌‌دهند و این رایزنی‌ها پس از عید قربان از سر گرفته خواهد شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 258342
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار