خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/01/19 - 21:47
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
پاپی زاده مطرح کرد؛

تصویب پیشنهاد ایران در کمیته توسعه پایدار ، امور مالی و تجاری بین المجالس جهانی/ لزوم تاکید بر رعایت حقوق کشورها در تجارت آزاد و عادلانه

نماینده ایران در کمیته توسعه پایدار و امور تجاری بین المجالس جهانی، پیشنهاد ایران در کمیته توسعه پایدار و امور تجاری بین المجالس جهانی مبنی بر لزوم تاکید بر رعایت حقوق کشورها در تجارت آزاد و عادلانه را مطرح کرد که با رأی اعضا به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت اعزامی به قطر، عباس پاپی  زاده   در نشست کمیته توسعه پایدار و امور تجاری صد و چهلمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) پیشنهادی در خصوص رعایت حقوق کشورها در تجارت آزاد و عادلانه مطرح کرد که با رأی اعضای کمیته به تصویب رسید.



وی با تاکید بر اینکه سازمان ملل برای دفاع از حقوق کشورهای عضو خود باید با اقدامات یکجانبه سیاسی و اقتصادی برخی کشورهای قدرتمند علیه سایر کشورها اقدام کند، گفت: باید سازمان ملل تمهیداتی اتخاذ نماید تا از اقدامات خصمانه تجاری یا مالی و بانکی کشورهای قدرتمند جلوگیری شود.



پاپی زاده اضافه کرد: این پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران در حالی مورد تصویب قرار گرفت که بیش از 40 سال ایران و برخی کشورهای جهان از سوی آمریکا مورد بدترین تحریم های اقتصادی و تجاری و مالی قرار گرفته است.



عضو کمیته توسعه پایدار ، امور مالی  و تجاری بین المجالس جهانی افزود: عضو با توجه به نفوذ سیاسی و اقتصادی آمریکا در بسیاری از کشورهای عضو IPU تصویب این پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران گام بزرگی جهت همراهی جامعه جهانی با جمهوری اسلامی است./



خبرنگار: مهرداد اینانلو



پایان پیام

  • کد خبر : 277490
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار