خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/08/14 - 08:55
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
فلاحت پیشه در دیدار با رئیس کمیسیون امنیت و مبارزه با ارتشاء دومای دولتی روسیه؛

ایران در رأس کشورهای مقابله کننده با جریانات تروریستی است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایران در رأس کشورهایی بوده که با این جریانات تروریستی مقابله کرده است و اگر مبارزه با تروریسم توسط کشورهایی مانند ایران و روسیه صورت نمی‌گرفت، داعش تاکنون به مرز اروپا نیز رسیده بود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، واسیلی پیسکاروف، رئیس کمیسیون امنیت و مبارزه با ارتشاء دومای دولتی روسیه و هیئت همراه یکشنبه 13 آبان ماه با حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و تعدادی از اعضای این کمیسیون دیدار و گفت‌وگو کردند.



فلاحت پیشه در این دیدار با تأکید بر اهمیت مبارزه با تروریسم در جهان گفت: ایران قربانی تروریسم است و کشورهایی که ایران را تحریم می کنند، خود عامل اصلی تروریسم هستند.



رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: تأمین منابع مالی گروه‌های تروریستی شناخته شده از سوی سازمان ملل- طالبان، القاعده، داعش و جبهه النصره - توسط آمریکا و عربستان و برخی کشورهای منطقه صورت می گیرد.



وی در ادامه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در رأس کشورهایی بوده است که با این جریانات تروریستی مقابله کرده است و اگر مبارزه با تروریسم توسط کشورهایی مانند ایران و روسیه صورت نمی گرفت، داعش تاکنون به مرز اروپا نیز رسیده بود.



فلاحت پیشه در ادامه با مثبت ارزیابی کردن روابط ایران و روسیه گفت: تداوم همکاری ها و گسترش مناسبات میان دو کشور در سطوح مختلف موجب ثبات و امنیت در منطقه و خاورمیانه و همچنین زمینه ساز مبارزه با انواع جرائم سازمان یافته در سطح بین الملل است.



فلاحت پیشه در این دیدار بر مقابله با یکجانبه گرایی آمریکا در نقض توافقنامه بین المللی برجام تأکید کرد.



ولی‌الله نانواکناری، رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این دیدار، تجربه مشترک ایران و روسیه را در مبارزه با تروریسم در سوریه تجربه‌ای ارزشمند دانست و گفت: کمک‌های مالی به داعش و سایر گروه های تروریستی توسط آمریکا همچنان ادامه دارد و گسترش مناسبات میان دو کشور در مبارزه با تروریسم ضروری است.



واسیلی پیسکاروف، رئیس کمیسیون امنیت و مبارزه با ارتشاء دومای دولتی روسیه ضمن تأکید بر اهمیت ثبات در منطقه و خاورمیانه گفت: ایران فعالانه با تروریسم مبارزه کرده است و جمهوری اسلامی ایران یکی از نزدیک ترین شرکای روسیه در مبارزه با تروریسم است.



رئیس کمیسیون امنیت و مبارزه با ارتشاء دومای دولتی روسیه خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران کشوری مستقل و قدرتمند است و سپاه پاسداران از قدرتمندترین نهادهای منطقه در مبارزه با تروریسم است و ما از آنها حمایت می کنیم.



واسیلی پیسکاروف در ادامه اظهار داشت: جهان باید بداند که اگر مبارزه فعالانه جمهوری اسلامی ایران علیه گروه‌های تروریستی نبود هم اکنون داعش به چه نقاطی در جهان دست یافته بود.



رئیس کمیسیون امنیت و مبارزه با ارتشاء دومای دولتی روسیه بر گسترش تعاملات میان ایران و روسیه در جهت امنیت در خاورمیانه تأکید کرد.



گفتنی است در این دیدار آقایان ولی‌الله نانواکناری، مرتضی صفاری نطنزی، ابوالفضل حسن بیکی و محمد ابراهیم رضایی  از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 265905
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار