خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/08/07 - 14:26
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
امروز صورت گرفت:

آغاز نشست کمیته سیاسی APA در پاکستان

کمیته سیاسی APA با حضور هیأت پارلمانی ایران در ایات بلوچستان پاکستان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، کمیته سیاسی APA در ایالت بلوچستان پاکستان روز دوشنبه 7 آبان 97 در حالی فعالیت خود را شروع کرد که نمایندگانی از کشورهای تایلند، سوریه، اندونزی، مجلس سنای اردن، مجلس نمایندگان اردن، تیمور شرقی، کامبوج، نپال، عربستان سعودی، بحرین، ایران، لبنان، قطر، عمان، ترکیه، چین، سریلانکا، دبیرکل IPU و رئیس گروه دوستی فرانسه- پاکستان در این نشست حضور داشتند.



این نشست با پخش سرود ملی، تلاوت آیاتی از قرآن شروع شد.



براساس این گزارش در ابتدای نشست بعد از پخش سرود ملی، تلاوت آیاتی از قرآن کریم، دبیرکل مجلس سنا سخنرانی کرد.



در ادامه نیز آقای مجیدی دبیرکل APA ضمن خوشامدگویی به حاضران در این نشست به بیان سخنانی پرداخت.



همچنین خانم اسماء اردوغان نماینده رئیس APA  طی سخنانی به ارائه گزارش در مورد نشست ازمیر و روز ملی ترکیه پرداخت.



رئیس گروه دوستی فرانسه- پاکستان نیز ضمن ارائه گزارش در مورد اهمیت روابط خوب بین اروپا و آسیا علی الخصوص در حوزه مدیترانه و خاورمیانه نکاتی را درخصوص بهبود روابط میان این دو قاره بیان کرد.



سناتور محمود اعظم خان از وزارت فدرال نیز در سخنانی بر اهمیت برگزاری چنین اجلاس ها و نشست هایی جهت بهبود روابط کشورها تاکید و اظهار امیدواری کرد در این 2 روز تصمیمات خوبی درخصوص مجلس آسیایی گرفته شود.



در ادامه چانگان دبیرکل IPU  ضمن تشکر و عذرخواهی از اینکه قبلا نتوانسته در APA شرکت کند از میزبانی و مهمان نوازی برگزارکنندگان این نشست تشکر کرد و گفت: لازم است درخصوص تغییرات آب و هوایی که امروزه در کل جهان درگیر آن هستیم و بحران آب تصیمات موثری اتخاذ شود.



وی ضمن اشاره به قطعنامه ای به صورت اضطراری در ژنو در چند هفته گذشته در همین رابطه مورد تصویب قرار گرفته است، گفت: این مهم نیست که شما از کشوری کوچک یا بزرگ هستید، بلکه اینجا در مجامع بین المللی همگی در کنار هم هستیم.



دبیرکل IPU ضمن اظهار آرزوی موفقیت برای همه اعضای شرکت کننده در این نشست، بیان کرد: امیدوارم روابط بین دو ارگان APA و APU بهتر و موثرتر شود. امروزه مسائل جهانی هستند و تغییرات آب و هوایی فرد نمی شناسند. مشکل آب، مسئله تروریسم و... از دغدغه هایی است که برای رفع آنها باید همگی با هم تلاش کنیم.



سناتور مشاهدخان دیگر سخنران بعدی نیز خاطرنشان کرد: از طرف مجلس سنای پاکستان به شما خوشامد می گویم و مطمئنم در این 2 روز تلاش هایمان نتیجه خواهد داد.



سناتور shibili faraz از حزب پاکستان نیز ضمن خوشامدگویی به همه حضار گفت: مجلس پاکستان همیشه در APA نقش فعال را بازی کرده است.



وی همچنین گزارشی از جلساتی که در پاکستان برگزار شده است، ارائه کرد.



امان الله خان یاسین ذی فرماندار بلوچستان نیز ضمن خوشامدگویی به حضار و اظهار خوشحالی از اینکه بلوچستان شانس میزبانی این همه نماینده محترم از کشورهای مختلف را داشته است، به بیان سخنانی پرداخت.



محمدصادق سنجرانی (رئیس مجلس سنا و رئیس جمهور موقت پاکستان) نیز ضمن خوشامدگویی درخصوص لزوم تصمیم گیری در مورد تشکیل مجلس آسیایی سخنانی را ایراد کرد./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 265485
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار