خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/05/02 - 15:41
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
امیری خامکانی در دیدار با رییس گروه دوستی ایران و غنا:

گروه‌های دوستی پارلمانی میتوانند تسهیل کننده مراودات و مشوق بخشهای خصوصی برای سرمایه گذاری های مشترک اقتصادی باشند

روسای گروههای دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و غنا با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، حسین امیری خامکانی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و غنا که در رأس هیأتی از اعضا این گروه دوستی به اکرا پایتخت غنا سفر کرده است با عزیز مونیرو رئیس گروه دوستی پارلمانی غنا و جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد . 



امیری خامکانی در  ابتدای این دیدار  با  تأکید بر اهمیت توسعه و گسترش ارتباطات سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی میان ایران و غنا گفت:  بسترهای بسیاری در بخشهای مختلف  اقتصادی ، کشاورزی و صنعتی در دو کشور وجود دارد که میتوان از آن در راستای ارتقا سطح مناسبات فیمابین بهره برد.



رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و غنا  نقش مجالس را مهم و تأثیرگذار دانست و افزود: گروه‌های دوستی پارلمانی میتوانند تسهیل کننده مراودات و  مشوق بخشهای خصوصی برای سرمایه گذاری های مشترک اقتصادی باشند.



نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند رو به رشد و مثبت ارتباطات ایران و غنا خاطرنشان کرد: پیشرفت های علمی  در بخش دارویی و درمانی ایران و همچنین  وجود ظرفیت‌های فراوان در حوزه خدمات مهندسی از جمله پروژه های زیرساختی، راهسازی و انبوه سازی مسکن میان دو کشور وجود دارد که  فرصت های مناسبی برای افزایش سطح مروادات فیمابین میباشد .



در ادامه این دیدار عزیز مونیرو رئیس گروه دوستی پارلمانی غنا و جمهوری اسلامی ایران  با ابراز خرسندی از سفر هیات پارلمانی کشورمان به اکرا گفت: سفر گروه دوستی پارلمانی ایران به غنا نقطه عطفی در روابط پارلمانی دو کشور خواهد بود. وی افزود:  تداوم گفتگو ها و تبادل هیأتهای پارلمانی به استفاده بهینه از فرصت های اقتصادی و تجاری  و آشنایی بیش از پیش تجار دو کشور از یکدیگر  کمک خواهد کرد.



 عزیز مونیرو با قدردانی از دولت و ملت ایران در ارائه خدمات بهداشتی بشردوستانه به مردم غنا تصریح کرد:   تأسیس کلینیک هلال احمر  ایران و دانشگاه اسلامی ذهنیت مثبتی در افکار عمومی غنا ایجاد کرده است.



 وی در پایان  با تشریح فرصت های فراوان موجود در بخش های اکتشاف طلا، نفت ، بوکسیت محصولات و ماشین آلات  کشاورزی در غنا بر  سرمایه گذاری های مشترک شرکتهای دولتی و خصوصی تأکید کرد .   



همچنین در. این دیدار آقایان نیکزادی پناه و اکبری نمایندگان مردم بم و شیراز  در مجلس شورای اسلامی و عضو هیأت پارلمانی کشورمان بر آمادگی کشورمان در جهت انتقال تجارب و همکاریهای مشترک کشاورزی و صنعتی میان دو کشور تأکید کردند.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رییس و اعضا گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارهای خود با سومانا بابه نایب رئیس پارلمان غنا دیدار و گفتگو کردند . 



امیری خامکانی بر تحرک هرچه بیشتر  مجالس دو کشور در موضوعات مختلف تأکید کرد و  افزود: هیچگونه مانعی بر سر راه مراودات سیاسی ، اقتصادی و روابط پارلمانی  میان جمهوری اسلامی ایران و غنا وجود ندارد .



سومانا بابه   جمهوری اسلامی ایران را کشوری مهم و تأثیرگذار در منطقه دانست و تصریح کرد:  پیشرفت علمی و صنعتی ایران فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری های مشترک اقتصادی فیمابین میباشد که باید از آن در راستای منافع دو ملت بهره برد .

  • کد خبر : 255063
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار