خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/09/19 - 10:04
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل

همکاری های مناسب ایران و روسیه با حمایت مجالس دو کشور

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران – روسیه گفت: روند همکاری های دوستانه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه با حمایت و پیگیری مجالس دو کشور از رشد بسیار خوبی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رمضانعلی سبحانی فر رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران - روسیه که در رأس هیأتی از نمایندگان عضو این گروه به مسکو سفر کرده است، با ایگور ماروزوف رئیس گروه دوستی پارلمانی روسیه - ایران در مجلس شورای فدراسیون روسیه دیدار و گفتگو کرد.



ماروزوف در ابتدای این دیدار با اشاره به سطح رو به رشد مناسبات دوستانه روسیه و ایران گفت: ارتباطات و همکاری میان بخش های مختلف سیاسی اقتصادی فرهنگی و پارلمانی دوکشور با تلاش و حمایت گروه های دوستی پارلمانی در مجالس روسیه و ایران به خوبی جریان دارد.



وی همچنین گفت: نگاه روسیه به جمهوری اسلامی ایران بعنوان دوست و شریک اقتصادی روسیه است و مجالس دو کشور روند گسترش ارتباطات دوستانه فیمابین در همه زمینه ها را تسهیل می کنند.



ماروزوف، آمریکا را کشوری غیرقابل اعتماد در دنیا نامید و گفت: خط مشی سیاستمداران  آمریکایی این است که با اتهام زنی های بی اساس و اعمال فشار بر کشورهای مستقل، جهان تک قطبی با محوریت خود ایجاد کنند اما تداوم همکاری های روسیه، جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای مستقل، آمریکا و متحدانش را مانند همیشه ناکام خواهد کرد.



رئیس گروه دوستی پارلمانی روسیه و ایران در مجلس شورای فدراسیون روسیه در ادامه گفت: افزایش ارتباط و رفت و آمد میان نمایندگان مجالس دو کشور بویژه اعضا گروه های دوستی پارلمانی و کمیسیون های تخصصی نقش مهمی در تداوم ارتباطات و همکاری های دو کشور در عرصه های مختلف دارد.



رمضانعلی سبحانی فر رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران - روسیه نیز در همین دیدار با اشاره به سطح خوب مناسبات دو کشور در سال های اخیر گفت: روند همکاری های دوستانه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه با حمایت و پیگیری مجالس دو کشور از رشد بسیار خوبی برخوردار است.



وی همچنین افزود: دو کشور از ظرفیت ها و توانمندی های فراوانی  در عرصه های مختلف اعم از اقتصادی، تجاری، آموزشی، فرهنگی ، گردشگری و ... برخوردارند که می بایست با برنامه ریزی درست از آن ها در جهت تحکیم و تقویت مناسبات دوستانه فیمابین استفاده کرد.



نماینده مردم سبزوار در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از رفتار غیر منطقی و نامعقول آمریکا در عرصه جهانی گفت: جمهوری اسلامی ایران از فردای پیروزی انقلاب اسلامی با انواع تحریم های آمریکا مواجه است اما اینگونه فشارها هرگز نتوانسته خللی در اراده مردم ایران برای حفظ استقلال و حرکت بسوی توسعه و پیشرفت کشور وارد کند.



سبحانی فر در پایان این دیدار گفت: توسعه همکاری ها و ارتباطات همه جانبه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در ابعاد دوجانبه، منطقه ای و بین المللی مورد پیگیری و حمایت مجلس شورای اسلامی قرار دارد و از سوی گروه دوستی پارلمانی با جدیت دنبال می شود.



لازم به ذکر است در این دیدار هادی قوامی، شمس اله شریعت نژاد و منوچهر جمالی سوسفی  از اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران - روسیه که سبحانی فر را در این سفر همراهی می کنند به بحث و تبادل نظر با همتایان خود در مجلس شورای فدراسیون روسیه پرداختند./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 268798
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار