خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/01/18 - 15:51
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
پزشکیان در دیدار با نماینده پارلمان عراق :

همکاری­ های اقتصادی و تجاری بخش مهمی از روابط دو کشور را تشکیل می‌دهد

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و عراق  با بیان اینکه همکاری­های اقتصادی و تجاری بخش مهمی از روابط دو کشور دوست و همسایه را تشکیل می­دهد، گفت:ما معتقدیم ظرفیت­ های زیادی در دو طرف برای تقویت اینگونه روابط وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محاسن سعدون نماینده پارلمان عراق و تعدادی دیگر از نمایندگان مجلس عراق که به همراه نخست وزیر این کشور به تهران سفر کرده‌اند، ظهر امروز (یکشنبه 18 فروردین ماه) با مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و عراق دیدار و گفت‌وگو کردند.



پزشکیان در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به نقش گروه­ های دوستی پارلمانی در تسریع و تسهیل مناسبات دو طرف گفت: گروه دوستی پارلمانی ایران و عراق در مجلس شورای اسلامی آمادگی تقویت گفت وگوها با همتایان خود در مجلس عراق دارد چرا که از این طریق می­توان علاوه بر تحکیم همکاری­ های فیمابین، روابط مردم با مردم را نیز توسعه­  بیشتری بخشید.



نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: همکاری­ های اقتصادی و تجاری بخش مهمی از روابط دو کشور دوست و همسایه را تشکیل می­ دهد و ما معتقدیم ظرفیت­ های زیادی در دو طرف برای تقویت اینگونه روابط وجود دارد.



وی سرمایه­گذاری­های مشترک را در این خصوص واجد اهمیت برشمرد.



رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و عراق در پایان بر اهمیت عملی شدن توافقات دو طرف تاکید کرد و گفت: ما به عنوان نمایندگان مردم معتقدیم باید با عملیاتی نمودن توافقات دو طرف گام ­های مثبتی به نفع ملت­های ایران و عراق برداریم.



محاسن سعدون نماینده مجلس عراق نیز در این دیدار با اشاره به استقبال نمایندگان این کشور از توسعه روابط پارلمانی با جمهوری اسلامی ایران گفت: روابط خوبی میان روسای مجالس دو کشور برقرار است و ما از توسعه روابط پارلمانی در همه سطوح بویژه تقویت همکار ی­های کمیسیو ن­های تخصصی و گروه ­های دوستی پارلمانی ایران و عراق استقبال می­ کنیم.



وی در ادامه بازسازی ویرانی ­های عراق ناشی از فعالیت گروه ­های تروریستی را از اولویت­ های کشورش دانست و گفت: با توجه به ضرورت مشارکت سایر کشورها در فرآیند بازسازی عراق، فعالان تجاری جمهوری اسلامی ایران نیز می­ توانند نقش مهمی در این خصوص ایفا نمایند.



محاسن سعدون نماینده مجلس عراق افزود: دولت کنونی عراق مصمم به توسعه روابط دوستانه خود با همه کشورها بویژه کشورهای دوست و همسایه است که در این میان ایران از جایگاه ممتازی برخوردار است.



وی همچنین لغو هزینه صدور روادید میان دو کشور را در تقویت روابط مردم با مردم مثبت ارزیابی کرد.



نمایندگان پارلمان عراق در پایان سوالاتی در خصوص ترکیب مجلس شورای اسلامی، تعداد نمایندگان و نحوه انتخاب آنها، نحوه تخصیص بودجه و تعداد کمیسیون­ های تخصصی مجلس مطرح نمودند./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 277310
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار