خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/05/03 - 16:14
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : بین الملل
امیری خامکانی در دیدار با رئیس مجلس غنا:

لزوم ارتقا سطح مناسبات اقتصادی در بخش های کشاورزی ، دارویی و تولیدات صنعتی بین ایران و غنا

امیری خامکانی برگزاری مداوم کمیسیون های مشترک اقتصادی ایران و غنا را مهم و تأثیرگذار خواند و خاطرنشان کرد: اجرایی کردن تفاهم نامه های امضا شده در کمیسیون مشترک اقتصادی به ارتقا سطح مناسبات اقتصادی در بخشهای کشاورزی ، دارویی و تولیدات صنعتی منجر خواهد شد .


به گزارش خبرگزاری خانه ملت، حسین امیری خامکانی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و غنا  و هیأت همراه در ادامه دیدارهای خود با ساموئل اوکی رئیس مجلس غنا دیدار و گفتگو کرد .



 


امیری خامکانی  با اشاره به روند رو به رشد مناسبات میان دو کشور گفت:  خوشبختانه در  سال های اخیر روابطی مثبت براساس احترام متقابل و تأمین منافع دو ملت برقرار بوده است. وی افزود: مجلس شورای اسلامی بویژه گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و غنا از هرگونه اقدامی در راستای گسترش مراودات سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی فیمابین حمایت میکند . 


 


رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و غنا  با قدردانی از مواضع منطقی غنا در حمایت از کشورمان در مجامع بین المللی  تصریح کرد: مواضع مشترک ایران و غنا در سازمان های بین المللی بویژه در سازمان ملل متحد  بستر مناسبی برای گفتگو های مستمر  در موضوعات مختلف منطقه ای و بین المللی فراهم کرده است . 


 


امیری خامکانی برگزاری مداوم کمیسیون های مشترک اقتصادی ایران و غنا را مهم و تأثیرگذار خواند و خاطرنشان کرد:  اجرایی کردن تفاهم نامه های امضا شده در کمیسیون مشترک اقتصادی به ارتقا سطح مناسبات اقتصادی در بخشهای کشاورزی ، دارویی و تولیدات صنعتی منجر خواهد شد . 


 


نماینده زرند در پایان بر تداوم گفتگو و رایزنی های مستمر میان روسای مجالس و گروه‌های دوستی پارلمانی و کمیسیونهای تخصصی مجالس دو کشور تأکید کرد . 


 


در ادامه این دیدار  ساموئل اوکی رئیس مجلس غنا  با اشاره به روابط تاریخی و مثبت میان غنا و ایران گفت:  مجالس دو کشور میتوانند با کمک به دولتها به تقویت و تحکیم مراودات فیمابین کمک فراوانی نمایند.  وی افزود:  پارلمان غنا همواره حامی توسعه ارتباطات با جمهوری اسلامی ایران در تمامی زمینه های سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی بویژه روابط پارلمانی بوده است .


 


وی با تشریح سیاست  دیپلماسی اقتصادی کشور غنا خاطرنشان کرد: غنا دارای ذخایر عظیم طلا ، بوکسیت و  محصولات کشاورزی فراوانی است و باید با سرمایه گذاری های مشترک اقتصادی فیمابین و تعیین نقشه راه   به استفاده بهینه از این فرصتها اقدام کرد. 


 


وی در پایان با قدردانی از همکاری ها و سرمایه گذاری های  جمهوری اسلامی ایران در بخش های کشاورزی ، بهداشتی و  درمانی در کشور غنا بر تداوم اینگونه همکاریها تأکید کرد .  


 


دیدار با نایب رئیس کمیسیون اقتصادی و مالی پارلمان غنا


 


حسین امیری خامکانی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و غنا  در ابتدای این دیدار  با تأکید بر تسهیل حضور  بخشهای خصوصی و دولتی دو کشور برای سرمایه گذاری مشترک اقتصادی  گفت:  باید با برنامه ریزی مناسب و شناسایی ظرفیت های موجود در دو کشور  به ارتقا سطح مناسبات اقتصادی و تجاری فیمابین کمک کرد.


 


 وی   در پایان بر عملیاتی شدن تفاهمات امضا شده میان جمهوری اسلامی ایران و غنا و رفع موانع بانکی تأکید کرد . 


 


امامکوا اسیانا ، نایب رییس کمیسیون اقتصادی و مالی پارلمان غنا  با تشریح وظایف کمیسیون مربوطه با برشمردن ظرفیت های اقتصادی کشور غنا خاطرنشان کرد:  اکتشاف و استخراج نفت در غنا بستر مناسبی برای همکاری میان دو  کشور فراهم آورده است. 


 


 نایب رییس کمیسیون اقتصادی و مالی پارلمان غنا بر  لزوم ارائه تسهیلات بانکی به بخشهای خصوصی جهت سرمایه گذاری مشترک اقتصادی تاکید کرد و افزود: ارتقا سطح مراودات اقتصادی فیمابین  نیازمند شناسایی بسترهای موجود و آشنایی هرچه بیشتر بخشهای خصوصی برای توسعه همکاریهای اقتصادی و تجاری است
  • کد خبر : 255292
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار