خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/09/10 - 10:13
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
در دیدار هیات پارلمانی APA ایران و عمان مطرح شد:

ضرورت تقویت همکاری های اقتصادی میان ایران و عمان

در دیدار هیات پارلمانی APA ایران و عمان  بر گسترش روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور تاکید شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری خانه ملت به ترکیه، هیات پارلمانی APA ایران عصر امروز در حاشیه مجمع عمومی مجمع مجالس کشورهای آسیایی با هیات APA عمان دیدار و گفت و گو کرد.



سیده فاطمه ذوالقدر رییس هیات پارلمانی  APA ایران در ابتدای این دیدار گفت: ایران و عمان دو کشور دوست و برادر هستند از عمان به دلیل مواضع مشترک و حمایت ها متشکریم. 



نماینده مردم تهران،ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: تقویت خط تجاری ایران و عمان و تکمیل خط لوله گاز میان این دو کشور یکی از ضرورت هاست نیاز است همکاری های گسترده ای در این زمینه داشته باشیم.



وی بیان کرد: روابط ایران و عمان باید گسترده تر شود.

 



هاجر چنارانی عضو هیات پارلمانی APA ایران در ادامه این جلسه اظهار کرد: ما تماس داریم عمان همانند سابق در سیاست های منطقه ای هم چنان استقلال خود را حفظ کرده و به صلح و و ثبات منطقه کمک کند.



نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز خرسندی از روند رو به جلو پروژه انتقال ایران به عمان و مذاکرات صورت گرفته میان وزارت نفت دو کشور، تاکید کرد: با درایت و تدبیر دو جانبه این پروژه هر چه سریع تر به مرحله عملیاتی رسد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: در جهت توسعه روابط پارلمانی میان دو کشور نیاز است گروه های دوستی پارلمانی دو کشور فعالیت بیشتری داشته باشند.

 



هیات پارلمانی APA عمان: ایران ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر پزشکی دارد



در ادامه این نشست هیات پارلمانی APA عمان عنوان کرد: عمان با هدف همکاری با ایران ویزا ایرانیان را در فرودگاه صادر می کند تا راهکاری برای جلوگیری از اتلاف وقت تجار و گردشگران ایرانی باشد از سوی دیگر مبادلات تجاری نیز تسهیل می شود.



عمان اذعان کرد: با برگزاری نشست هایی مانند اجلاس مجالس آسیایی می توان جمع و ثبات ا در منطقه گسترش داد.



عمان افزود: ایران ظرفیت مناسبی برای توسعه گردشگری پزشکی دارد./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 267965
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار