خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/04/13 - 14:46
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
بروجردی در دیدار با سفیر چین:

زمان آن رسیده که قدرت‌های جهان در برابر زیاده‌خواهی‌های ترامپ بایستند

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و چین گفت: زمان آن فرارسیده کشورهای قدرتمند جهان بویژه چین در برابر زیاده‌خواهی‌ها و رفتارهای هنجارشکنانه ترامپ بیش از گذشته بایستند.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، علاالدین بروجردی در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات میان دو کشور گفت: سیاست راهبردی مقامات عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران و چین بر توسعه و گسترش ارتباطات در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فیمابین می‌باشد.



رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و چین افزود: مجلس شورای اسلامی از هرگونه اقدامی در این راستا استقبال و حمایت می‌کند.



وی با اشاره به سیاست‌ها و تصمیمات غیرمنطقی دولت ترامپ در موضوعات بین‌المللی و منطقه‌ای خاطرنشان کرد: مجموعه تصمیمات غیرعقلانی و نابخردانه ترامپ در نهایت به ضرر آمریکا منتهی خواهد شد.



بروجردی تصریح کرد: زمان آن فرارسیده کشورهای قدرتمند جهان بویژه چین در برابر زیاده‌خواهی‌ها و رفتارهای هنجارشکنانه ترامپ بیش از گذشته بایستند.



وی در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از تصمیم دولت چین در خرید نفت از ایران افزود: ظرفیت‌های فراوانی در زمینه‌‌های انرژی، کشاورزی و صنعتی در دو کشور وجود دارد که باید از آن در راستای منافع ملی دو ملت بهره برد.



وی در پایان بر تبادل هیأت‌های عالیرتبه سیاسی و پارلمانی ایران و چین و رایزنی‌ها مستمر در موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کرد.



سفیر چین در تهران: سیاست‌های غیرمنطقی دولت آمریکا مانع از توسعه و چین و ایران نمی‌شود



در ادامه این دیدار پانگ سن سفیر چین در تهران، با تأکید بر سیاست دولت چین در توسعه همکاری‌ها در بخش‌های گوناگون با جمهوری سالامی ایران گفت: دیدارهای مستمر روسای جمهور دو کشور  نشاندهنده عزم مقامات عالیرتبه چین و ایران با یکدیگر می‌باشد.



وی افزود: سیاست‌های غیرمنطقی دولت آمریکا مانع از توسعه و گسترش مراودات میان چین و ایران نخواهد گشت.



سفیر چین در تهران اقدامات یکجانبه‌گرایانه آمریکا را نشان از روند نزولی این کشور دانست و افزود: چین و ایران با همراهی دیگران متحدان منطقه‌ای و بین‌المللی می‌توانند با اتخاذ تصمیمات درست و منطقی در برابر سیاست‌های سلطه‌‌‎گرایانه آمریکا رویارویی کنند. 



پانگ سن در پایان بر اجرایی شدن توافقات و عملیاتی شدن پروژه‌های مشترک اقتصادی و تجاری میان دو کشور تاکید کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 252274
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار