خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/09/18 - 16:04
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : بین الملل
ذوالقدر:

رونق گردشگری در آسیا منجر به توسعه ارتباطات و رونق اقتصادی می‌شود

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توانمندسازی زنان و ایجاد شرایط برای کارآفرینی آنها گام مهم و موثری در پیشرفت کشورها است، گفت: رونق گردشگری در آسیا منجر به توسعه ارتباطات و رونق اقتصادی می‌شود.

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگوباخبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به اهمیت برگزاری  دومین کنفرانس رؤسای مجالس 6 کشور آسیایی، گفت: برگزاری نشست‌هایی مانند دومین کنفرانس رؤسای مجالس 6 کشور آسیایی و APA به ویژه با حضور نمایندگان کمیسیون‌های تخصصی پارلمان‌ها و زنان می‌تواند کمک شایانی در رفع مشکلات منطقه‌ای دارد.











نشست کمیته گسترش و تقویت همکاری های بین منطقه ای، تحقق صلح و توسعه همه جانبه و پایدار در منطقه


کشورهای آسیایی نقاط مشترک بسیاری با یکدیگر دارند



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای آسیایی همسایه یکدیگر هستند، افزود:  این کشورها در برخی موارد اشتراکات بسیاری از نظر زبانی، فرهنگی و اقتصادی با یکدیگر دارند. همچنین با مشکلات یکسان مانند تروریست دست و پنجه نرم می‌کنند.



در اقداماتی مانند حمله‌های تروریستی و اعمال تحریم‌ها زنان نخستین گروهی هستند که آسیب می‌بینند



وی با بیان اینکه در اقداماتی مانند حمله‌های تروریستی و اعمال تحریم‌ها زنان نخستین گروهی هستند که آسیب می‌بینند، اظهار کرد: در صورتی که مقابل اقدامات یکجانبه گرایانه قدرت‌های بزرگ ایستادگی نشود این کشورها نفوذ و زورگویی خود را گسترش خواهند داد.



این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: به زعم نماینده مجلس ترکیه همه کشورها باید در مقابل تروریسم و تحریم مقابله و ایستادگی کنند چراکه اگر در حال حاضر برخی کشورها گرفتار مشکلاتی نظیر تحریم هستند در آینده تمامی کشورها گرفتار این مشکل خواهند شد.



توانمندسازی زنان و ایجاد شرایط برای کارآفرینی آنها قدم مهمی است و باید به نقش زنان در پیشبرد اهداف اقتصادی و توسعه اهمیت داد، تشکیل انجمن توسعه منطقه‌ای زنان می‌تواند نقش این قشر را به صورت نظام‌مند پیگیری کند



ذوالقدر با اشاره به سخنرانی خود در اجلاس مجالس کشورهای افغانستان، ایران، پاکستان، ترکیه، روسیه و چین، توضیح داد: بهترین شیوه برای افزایش روابط اقتصادی هماهنگی پارلمان‌های شش کشور در مجامع پارلمانی و تاکید بر همگرایی این کشورها در مجامعی مثل APA است همان‌گونه که در مجمع عمومی اخیر در استانبول مباحث مهمی مطرح شد.



توانمندسازی زنان و ایجاد شرایط برای کارآفرینی آنها گام مهم و موثری در پیشرفت است



نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توانمندسازی زنان و ایجاد شرایط برای کارآفرینی آنها قدم مهمی است و باید به نقش زنان در پیشبرد اهداف اقتصادی و توسعه اهمیت داد، پیشنهاد داد: تشکیل انجمن توسعه منطقه‌ای زنان می‌تواند نقش این قشر را به صورت نظام‌مند پیگیری کند.



رونق گردشگری در آسیا منجر به توسعه ارتباطات و رونق اقتصادی می‌شود



وی عنوان کرد: تلاش برای افزایش و رونق گردشگری بین کشورهای عضو و رفع موانع در این زمینه یکی از عوامل مهم توسعه ارتباطات و رونق اقتصادی است. تحقق این امر نیازمند توجه ویژه مجالس و نهادهای متولی این حوزه است که می تواند نقش مهمی در توسعه پایدار و صلح و امنیت منطقه داشته باشد.











نشست کمیته گسترش و تقویت همکاری های بین منطقه ای، تحقق صلح و توسعه همه جانبه و پایدار در منطقه


تشکیل شهرک‌های صنعتی بین منطقه‌ای در آسیا؛ توسعه ارتباطات و افزایش سرمایه گذاری



عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمایت از تجارت آزاد بین کشورهای عضو و تعهد به ادامه آن و تاثیر نداشتن عامل ثالث مانند تحریم بسیار حائز اهمیت است، تاکید کرد: تشکیل شهرک‌های صنعتی بین منطقه‌ای متشکل از تمامی کشورهای عضو در حوزه‌های مهم می‌تواند یکی از پیشنهادات راهبردی برای توسعه ارتباطات و افزایش سرمایه گذاری بین منطقه‌ای باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 268778
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار