خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/09/01 - 12:36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار هیأت دیپلماتیک افغانستان با رئیس کارگروه سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

هیأت دیپلمات­ها و کارشناسان وزارت امورخارجه افغانستان با مرتضی صفاری نطنزی رئیس کارگروه سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،  مرتضی صفاری نطنزی رئیس کارگروه سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در ابتدای این دیدار با اشاره به پیوندهای عمیق تاریخی، دینی، فرهنگی و زبانی دو کشور بر اهمیت گسترش و توسعه مناسبات دوستانه فی­مابین جمهوری­ اسلامی ­ایران و افغانستان در حوزه ­های مختلف تأکید کرد و گفت: «مجلس شورای اسلامی آمادگی تعامل و انتقال تجربیات و همکاری گسترده با مجلس افغانستان در زمینه های مختلف را دارد و از تقویت همکاری­ها استقبال می­کند». وی همچنین افزود: «تقویت روابط پارلمانی دو کشور در زمینه های مختلف به ­ویژه تبادل هیأتهایی از کمیسیون­های تخصصی در مجالس دو کشور موجب تحکیم و تقویت مناسبات دوستانه فی­مابین و همکاری در سایر حوزه­ها خواهد شد».



رئیس کارگروه سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی توجه ویژه به تعاملات اقتصادی، تجاری و فرهنگی دو کشور و تقویت مناسبات فیمابین را موجب ارتقاء و تحکیم روابط دو کشور دانست.



نماینده مردم نطنز در مجلس ­شورای ­اسلامی تصریح کرد: «اراده جمهوری اسلامی ایران گسترش روابط همه جانبه با کشورهای همسایه است و ظرفیت­های بسیار خوبی برای توسعه روابط در حوزه­های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی وجود دارد که فعال کردن این ظرفیت ها به سود منافع دو کشور می باشد».



در این نشست هیأت دیپلمات ها و کارشناسان وزارت خارجه افغانستان با بر شمردن اشتراکات تاریخی، فرهنگی و دینی دو کشور خواستار بهره­گیری از فرصت­ها و ظرفیت­های موجود در روابط دو کشور  برای گسترش تعاملات و تبادلات شدند.



اعضا این هیأت، بر توسعه همه جانبه روابط با ایران و تقویت مناسبات از جمله تعاملات دانشگاهی میان دو ملت همسایه، دوست، همزبان و مسلمان جمهوری اسلامی ایران و افغانستان تأکید کردند.



پایان پیام/



 

  • کد خبر : 267344
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار