خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/07/04 - 17:26
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار هیأتی از مجمع بین المجالس کشورهای مسیحی ارتدوکس با نایب رئیس مجلس شورای اسلامی

سرگئی گاوریلوف عضو دومای روسیه و عضو مجمع بین المجالس کشورهای مسیحی ارتدوکس و هیأت همراه با علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سرگئی گاوریلوف عضو دومای روسیه و عضو  مجمع بین المجالس کشورهای مسیحی ارتدوکس و هیأت همراه با علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.



مطهری در ابتدای این دیدار با اشاره به اشتراکات میان مجلس شورای اسلامی و مجمع بین المجالس کشورهای مسیحی ارتدوکس گفت: توجه جدی به ادیان آسمانی و محوریت دین از اشتراکات مهمی است که می¬توان از این بستر برای حل معضلات فرهنگی و اعتقادی جوامع بهره برد.



نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش تروریسم و افراط گرایی را دشمن ادیان الهی خواند و افزود: اسلام و مسیحیت همواره بر همزیستی مسالمتآمیز پیروان ادیان آسمانی در کنار یکدیگر تأکید ویژه دارند اما افراطگرایی مانع جدّی در برابر برقراری عدالت و امنیت در جهان میباشد. وی تصریح کرد: گفتگو میان صاحبنظران اسلام و مسیحیت میتواند به تقریب مذاهب و نزدیکی جوامع به یکدیگر کمک نماید.



مطهری حضور سه نماینده ارامنه در مجلس شورای اسلامی را نشاندهنده آزادی حق انتخاب پیروان ادیان آسمانی در ایران و حقوق برابر با دیگر هموطنان مسلمان ایرانی خود دانست.



در ادامه این دیدار گاوریلوف عضو دومای روسیه و رئیس مجمع بینالمجالس کشورهای مسیحی ارتدوکس با قدردانی از حمایتهای جمهوری اسلامی ایران از مسیحیان ساکن در ایران، سوریه و عراق گفت: مسیحیان ارتدوکس هیچگاه پشتیبانی و حمایت دولت و ملت ایران از مسیحیان محاصره شده توسط گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه را فراموش نخواهند کرد.



 رئیس مجمع بینالمجالس کشورهای مسیحی ارتدوکس بر توسعه و گسترش همکاری و ارتباطات چند جانبه مجمع کشورهای مسیحی ارتدوکس با  سازمانهای اسلامی استقبال کرد و افزود: توسعه و گسترش همکاریها و رایزنی و گفتگوهای مستمر  فیمابین به انتقال اخبار و اطلاعات صحیح به مردم کشورهای مختلف جهان منجر میگردد.



وی با تسلیت شهادت جمعی از هموطنان کشورمان در حادثه تروریستی اهواز بر مبارزه با تروریسم و خشکاندن ریشههای آن در منطقه خاورمیانه و همه کشورهای جهان تأکید کرد./



پایان پیام   

  



 

  • کد خبر : 262597
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار