خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/01/21 - 10:25
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار فلاحت پیشه با روسای کمیسیون های روابط خارجی و امنیت و مبارزه با فساد دومای دولتی روسیه

حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با لئونید اسلوتسکی رئیس کمیسیون روابط خارجی دومای دولتی روسیه دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که در رأس هیأتی از اعضا این کمیسیون به منظور شرکت در نشست سه جانبه رؤسای کمیسیون های سیاست خارجی مجالس ایران، روسیه و ترکیه در مسکو به سر می برد با لئونید اسلوتسکی رئیس کمیسیون روابط خارجی دومای دولتی روسیه دیدار و گفت وگو کرد.



فلاحت پیشه با اشاره به روابط مثبت و رو به رشد میان جمهوری اسلامی ایران و روسیه در عرصه های مختلف گفت: روابط دوستانه و پایدار دو کشور پشتوانه محکمی برای ارتقا سطح مناسبات در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بویژه روابط پارلمانی فیمابین می باشد.  



وی افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از هرگونه اقدامی در راستای منافع ملی مردم دو کشور استقبال و حمایت می کند.



رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به تحولات منطقه بر لزوم همکاری های امنیتی و سیاسی  دو کشور تأکید و تصریح کرد: رایزنی و گفت وگوهای مستمر میان مقامات عالیرتبه سیاسی و پارلمانی ایران و روسیه پیرامون موضوعات منطقه ای و بین المللی می تواند به برقراری صلح و ثبات و امنیت پایدار در منطقه منجر گردد.



فلاحت پیشه همکاری دو کشور در موضوع بحران سوریه را الگویی مناسب برای همکاری در سایر بخش های دیگر برای حصول به نتایج موردنظر دانست.

وی با انتقاد از سیاست های غلط ترامپ  در حمایتهای تدارکاتی و آموزش گروه های تروریستی در منطقه گفت: تصمیمات غیرمنطقی و غلط آمریکا باعث گسترش تروریسم و خشونت در منطقه شده است. 



وی افزود: تعامل و همکاری کشورهای مستقل با یکدیگر در برابر سلطه گرایی آمریکا می تواند به تهدیدات امنیتی و رفتار غیرقانونی این کشور خاتمه دهد.



فلاحت پیشه حضور روسیه قدرتمند در صحنههای بین المللی را فرصتی برای ایجاد صلح و آرامش در جهان دانست.



رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر رفع موانع همکاریهای اقتصادی و تجاری میان دو کشور خاطرنشان کرد: رفع موانع بانکی، استفاده از ارزهای ملی در مراودات اقتصادی و ایجاد تسهیلات برای بازرگانان جهت سرمایهگذاریهای مشترک را فرصتی برای ارتقا سطح مراودات اقتصادی فیمابین می باشد. 



وی محدود کردن همکاری های دو کشور در بخش های  دفاعی و امنیتی را غیر منطقی دانست و بر اجرایی شدن پروژههای مشترک دو کشور و جلوگیری از طولانی شدن این پروژهها که سبب ناامیدی مردم ایران می شود، تأکید کرد.

در ادامه این دیدار مصطفی کواکبیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نشست سه جانبه رؤسای کمیسیونهای سیاست خارجی مجالس ایران، روسیه و ترکیه را که برای اولین بار انجام می شود را مهم و  تأثیرگذار خواند و بر ضرورت گسترش تبادلات تجاری و بازرگانی با توجه به ظرفیتهای فراوان در سه کشور تأکید کرد.



رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سیاستهای دوگانه آمریکا در مبارزه با گروه‌های تروریستی گفت: اقدام غیرقانونی، خصمانه و کینه توزانه آمریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروههای تروریستی نشان دهنده عدم اهتمام دولتمردان این کشور در مبارزه با گروه‌های تروریستی می باشد. 



نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در همین بخش اقدامات آمریکا در عراق، سوریه، افغانستان و یمن و سایر کشورها را منجر به تقویت داعش و گروه‌های تکفیری دانست. 

همچنین مسعود گودرزی و شهروز برزگر کلشانی نمایندگان مردم ممسنی و سلماس در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بیاناتی  تداوم همکاریها و رایزنیهای مجالس سه کشور ایران، روسیه و ترکیه را در راستای برقراری صلح و آرامش در منطقه  به سود همه ملتهای منطقه دانستند. 



در ادامه این دیدار لئونید اسلوتسکی رئیس کمیته روابط خارجی دومای دولتی روسیه با قدردانی از حضور هیأت پارلمانی کشورمان در مسکو، این نشست را فرصتی  برای تحکیم و تقویت ارتباطات دو کشور خواند و افزود: حضور جمهوری اسلامی ایران قدرتمند در منطقه می تواند به ایجاد ثبات و امنیت پایدار کمک فراوانی نماید.



وی افزود: مقامات سیاسی و پارلمانی روسیه بر توسعه و گسترش مراودات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مراودات پارلمانی با جمهوری اسلامی ایران تأکید ویژه ای دارند.



اسلوتسکی با انتقاد از تحریمهای ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران و روسیه آن را نقض آشکار قوانین بینالمللی دانست و خاطرنشان کرد: اعمال تحریمهای آمریکا نشان دهنده سیاست یکجانبهگرایی و عدم تعهدات این کشور به توافقات بین المللی است و هیچ اعتمادی به تعهدات آمریکا در جهان  وجود ندارد. 



رئیس کمیته روابط خارجی دومای دولتی روسیه در پایان بر رفع هرگونه موانع در مسیر ارتباطات اقتصادی و تجاری میان دو کشور تأکید کرد.



شایان ذکر است هیأت پارلمانی کشورمان در ادامه دیدارهای خود با واسیلی پیسکاریف رئیس کمیته امنیت و مقابله با فساد دومای دولتی روسیه دیدار و گفت وگو کردند.



در این دیدار  بر ضرورت همکاری و هماهنگی هرچه بیشتر میان سازمانهای امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران و روسیه در مبارزه با گروه‌های تروریستی، قاچاقچیان مواد مخدر  تأکید ویژه ای داشتند./



پایان پیام 

  • کد خبر : 277672
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار