خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/12/25 - 09:50
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار علیرضا بیگی با معاون وزیر اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان

رئیس و اعضا گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و گرجستان با معاون وزیر اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، احمد علیرضابیگی در ادامه دیدارهای  خود در تفلیس با خانم ناتیا توناوا معاون وزیر اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان دیدار و گفت وگو کرد.



رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و گرجستان توسعه همکاریها و گسترش مناسبات در زمینه های گوناگون به ویژه در حوزه تجارت و اقتصاد دو کشور را حایز اهمیت خواند و گفت: تعاملات اقتصادی بین دو کشور بر اهمیت بررسی همکاریهای فیمابین خواهد افزود و تلاش برای بهرمندی در این حوزه از طریق مراودات تجاری و بازرگانی میسر است.



وی همکاری های دوجانبه در حوزه انرژی،  و سایر عرصه ها را اقدامی در جهت نیل به ثبات و پایدار در روابط اقتصادی دو کشور دانست و خاطر نشان کرد : ارتقای سطح روابط و همکاری ها با گرجستان، موجب تقویت روابط دوجانبه و کمک به رشد تبادلات دوجانبه در زمینه های مختلف به ویژه تجاری و بازرگانی خواهد بود.



نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، تعاملات و مراودات پارلمانی میان مجالس دو کشور را تسهیل کننده  در عرصه های مختلف همکاری‌های دو جانبه دانست.



وی  محدودیت های بانکی و حمل و نقل هوایی را مانع اساسی در پیشبرد اهداف بلند مدت دو کشور قلمداد کرد و تصریح کرد،‌‌: برخی محدودیتهای موجود باعث کاهش سطح تعاملات اقتصادی در شرایط  موجود شده و ضرورت دارد که گرجستان در خصوص مشکلات بانکی و هموار کردن حمل و نقل هوایی قدم های جدی تری بردارد.



 عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، ورود و تزریق حامل های انرژی ایران در چرخه اقتصاد گرجستان  را مقرون به صرفه دانست و خاطر نشان کرد:بهره مندی گرجستان از حامل های انرژی به ویژه گاز جمهوری اسلامی ایران باعث تقویت نیرو محرکه چرخه اقتصاد گرجستان خواهد شد.



خانم ناتیا تورناوا معاون وزیر اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان نیز در این دیدار ضمن اشاره به برنامه های جدید دولت گرجستان در جهت ارتقای تعاملات با جمهوری اسلامی ایران گفت: علاقمندی دولت گرجستان به تقویت مراودات  با جمهوری اسلامی ایران سطح همکاری ها را توسعه خواهد داد.  وی افزود:  زمینه های مساعدی برای پیشبرد همکاریها در عرصه های مختلف  وجود دارد.



در این دیدار طرف گرجستانی بر رفع موانع موجود در  حوزه های حمل و نقل هوایی و بانکی  در مسیر توسعه مناسبات فیمابین تأکید کرد./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 276304
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار