خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/07/03 - 11:10
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و اتریش با رئیس کمیسیون دارایی پارلمان اتریش

امیری خامکانی، رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و برخی از اعضای گروه دوستی که به منظور انجام برخی مذاکرات به اتریش سفر کرده اند با آقای کوپف نائب رئیس سابق پارلمانی، رئیس کمیسیون دارائی پارلمان و دبیرکل اتاق بازرگانی اتریش دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، حسین امیری خامکانی، رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و برخی از اعضای گروه دوستی که به منظور انجام برخی مذاکرات به اتریش سفر کرده اند با کوپف، نائب  رئیس سابق پارلمان، رئیس کمیسیون دارائی پارلمان و دبیرکل اتاق بازرگانی اتریش دیدار و گفتگو کردند.

امیری خامکانی در این دیدار اظهار داشت: سطح روابط دو کشور نشان دهنده علاقه مندی آنان به توسعه روابط تجاری است و تلاش های زیادی بین شما و اتاق بازرگانی ایران در حال انجام است که این امر به توسعه روابط تجاری میان دو کشور منجر خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد اتحادیه اروپا باید تمام تلاش خود را برای حفظ برجام و برآورده شدن خواسته های جمهوری اسلامی ایران که در این مدت به تمام بندهای آن پایبند بوده است انجام دهد.

رئیس گروه دوستی جمهوری اسلامی ایران و اتریش در ادامه با اشاره به لزوم فعالیت بخش های خصوصی گفت: ضرورت دارد که در جهت توسعه روابط تجاری میان دو کشور بخش های خصوصی در این زمینه فعال تر عمل کرده و در حوزه های اقتصادی، بازرگانی و تجاری روابط نزدیک تر و گسترده تری با یکدیگر داشته باشند.

همچنین در ادامه این دیدار دکتر مولایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش گفت: آینده برجام به اعتبار اتحادیه اروپا گره خورده است. ایران به دلیل پایبندی به برجام دارای مشروعیت اخلاقی و حقوقی است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش افزود: اتاق بازرگانی اتریش قدم های مثبت زیادی در حوزه بخش خصوصی برداشته است که یکی از مهمترین اقدامات آنان سفر همه روسای اتاق بازرگانی به وین بود.

وی در ادامه اظهار داشت: اتریش تصویر مثبتی در کشور ما دارد شریک و دوست دوران سختی ها محسوب می شود و استقبال شرکت های اتریشی از آقای روحانی رئیس‌جمهور کشورمان نشان‌دهنده این حسن نیت است.

دبیرکل اتاق بازرگانی اتریش گفت: ایران به تعهدات خود پایبند بوده است. 

در ادامه این دیدار آقای کوپف  گفت: ما افتخار می کنیم که نه فقط قرار داد، بلکه مذاکرات برجام در کشور ما انجام شد و باعث لغو تحریم ها گردید. باعث تاسف ماست که آمریکا از برجام خارج شد و ما هنوز معتقدیم که ایران به تعهدات خود در برجام پایبند بوده است.

وی افزود: ما به عنوان رئیس اتحادیه اروپا تمام تلاش خود را در جهت حفظ برجام و برآورده شدن خواسته های جمهوری اسلامی ایران انجام خواهیم داد و سعی می‌کنیم تا از طریق کانال های سیاسی راه حلی برای گسترش سطح روابط پیدا کنیم.

آقای کوپف در پایان برقراری گفتگو و مذاکرات را بهترین راه برای رسیدن به نتیجه مورد نظر خواند و ابراز امیدواری کرد هر چه سریعتر این مشکلات برطرف شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 262374
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار