خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/08/19 - 16:31
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار رئیس کمیسیون روابط خارجی و دفاع ملی برزیل با رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و برزیل

سناتور فرناندو کالور دی ملو رئیس جمهور اسبق و رئیس کمسیون روابط خارجی و دفاع ملی برزیل عصر شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ با عبدالرضا عزیزی، رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران ـ برزیل دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ عبدالرضا عزیزی در ابتدای این دیدار روند رو به رشد تعاملات اقتصادی و تجاری بین ایران و برزیل را مثبت ارزیابی کرد و گفت: «بسترهای مناسبی در بخش های مختلف اقتصادی و تجاری میان دو کشور وجود دارد که باید از آن در راستای ارتقاء سطح همکاری­ها و منافع دو ملت بهره برد ». وی در ادامه بر توسعه و گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی بویژه ارتباطات پارلمانی فیمابین تأکید کرد.



رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران ـ برزیل، تحکیم روابط و نزدیکی بیشتر دو ملت ایران و برزیل و همچنین گسترش روابط گروه­های دوستی پارلمانی دو کشور را ضروری دانست و گفت: «دو کشور ایران و برزیل کشورهای مهم در مناطق جغرافیایی خود هستند که زمینه­های متنوع همکاری میان دو کشور می­تواند به تحکیم روابط و تقویت مناسبات دو کشور کمک نماید».



 نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، روند رو به رشد تعاملات اقتصادی و فرهنگی بین ایران و برزیل را مثبت ارزیابی کرد و گفت: «تعاملات اقتصادی و فرهنگی خیلی خوبی بین دو کشور بر قرار است و بسترهای مناسبی برای توسعه روابط در بخش­های مختلف اقتصادی، تجاری و فرهنگی وجود دارد». وی  با اشاره به وجود زمینه­های متنوع همکاری میان دو کشور اظهار داشت: «دو کشور ایران و برزیل در راستای ارتقاء سطح همکاری­ها و منافع دو ملت می­توانند از فرصتهای موجود استفاده کنند».



نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعاملات دیرینه دو ملت گفت: «پیشینه مراودات میان جمهوری اسلامی ایران و برزیل بستر مناسبی جهت گسترش همکاری­ها در سایر عرصه ها همچون توسعه روابط بین دو کشور در زمینه­های فرهنگی، گردشگری و علمی فناوری و ورزش را فراهم نموده است».



فرناندو کالور دی ملو؛ رئیس کمسیون روابط خارجی و دفاع ملی برزیل نیز اظهار داشت: «تقویت روابط سیاسی ایران و برزیل و همکاری بخش­های خصوصی دو کشور به منظور توسعه مناسبات اقتصادی، تجاری از جمله اهدافی است که برزیل در ایران به دنبال آن است». وی خاظر نشان کرد: «امیدواریم با توسعه روابط گروه­های دوستی پارلمانی و کمیسیونهای تخصصی در مجالس دو کشور بتوانیم به تعمیق ارتباطات کمک نمائیم».



پایان پیام/



 

  • کد خبر : 266248
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار