خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/06/19 - 14:29
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار رئیس و اعضا گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی با یکدیگر

اسدالله عباسی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی که در رأس هیأتی از اعضا این گروه دوستی به سئول پایتخت کره جنوبی سفر کرده است با چانگ جون بائه رییس گروه دوستی پارلمانی کره جنوبی -ایران دیدار و گفتگو کرد.

 عباسی در ابتدای این دیدار با اشاره به ارتباطات دیرینه میان دو کشور گفت: روابط حسنه تاریخی میان ایران و کره جنوبی پشتوانه محکمی برای توسعه و گسترش مراودات دوستانه فیمابین می‌باشد.



رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی بر استفاده مطلوب از ظرفیت های پارلمانی  در راستای منافع دو ملت  تأکید کرد.



عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی‌ با انتقاد از سیاست های دولت آمریکا و خروج از توافق بین‌المللی برجام تصریح کرد:  نباید اجازه داد کشوری مانند آمریکا که به توافقات خود پایبند نیست، بر روابط تاریخی ایران و کره جنوبی تأثیر‌ بگذارد.



وی در بخش دیگری بیان کرد: باید با برنامه‌ریزی مناسب از بسترهای موجود در بخش انرژی و صنعتی دو کشور  بدور از تنش های بین‌المللی بهره برد‌.



عباسی در پایان بر رفع موانع بانکی، سرمایه گذاری‌های مشترک اقتصادی‌، همکاری‌های علمی و دانشگاهی و توسعه صنعت گردشگری میان دو ملت  تأکید کرد.



در ادامه این دیدار چانگ جان بائه رییس گروه دوستی پارلمانی کره جنوبی -ایران حضور هیأت پارلمانی کشورمان در سئول را  نشاندهنده عزم مجالس دو کشور برای ارتقا سطح مناسبات سیاسی‌، اقتصادی و فرهنگی فیمابین دانست و افزود: همواره ذهنیت مثبتی از ایران در افکار عمومی کره جنوبی وجود دارد.



چانگ جان بائه برضرورت گفتگو و رایزنی مستمر‌میان مقامات سیاسی و پارلمانی دو کشور تأکید و خاطرنشان کرد: مقامات کره جنوبی بدنبال راه حل‌هایی برای رفع موانع بوجود آمده بر سر راه مراودات اقتصادی و تجاری فیمابین میباشند .



رئیس گروه دوستی پارلمانی کره جنوبی - ایران بر تبادل تجارب جمهوری اسلامی ایران در موضوع مذاکرات بین‌المللی و  تداوم همکاری‌ها در عرصه‌های گوناگون میان کره جنوبی و جمهوری اسلامی ایران تأکید نمود.



 لازم بذکر است در این دیدار کاظمی، دهقانی فیروزآبادی، حیدری و کریمی نمایندگان مردم پلدختر، میبد، تهران و اردبیل در  مجلس شورای اسلامی و از اعضا این گروه دوستی  پارلمانی با ارائه نقطه نظرات شان در خصوص افزایش سطح مناسبات فیمابین و گفت‌وگو پیرامون مسائل دوجانبه با همتایان کره جنوبی خود پرداختند./



پایان پیام

  • کد خبر : 261132
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار