خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/06/22 - 10:05
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار رئیس و اعضا گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی با رئیس مجلس کره جنوبی

اسدالله عباسی و هیأت همراه در ادامه دیدارهای خود در سئول با مون هی سانگ رئیس مجلس کره جنوبی دیدار و گفتگو کرد.

عباسی  با تأکید بر اهمیت نقش مجالس در توسعه ارتباطات سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی  میان  دو کشور  گفت:   مجالس جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی  میتوانند تسهیل کننده مناسبات و باعث تقویت و تحکیم همکاری های مشترک فیمابین در عرصه های مختلف باشند.



عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات اخیر  شبه جزیره کره و مذاکرات دو کره خاطرنشان کرد:  جمهوری اسلامی ایران از هرگونه اقدامی در راستای برقراری صلح و ثبات پایدار  در شبه جزیره کره حمایت میکند. 



رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران  و کره جنوبی  در بخش دیگری از سخنانش  سیاست های آمریکا در عدم تمکین به تعهدات بین المللی مانند توافق برجام را غیر قانونی خواند  و  تصریح کرد:   تحریم های غیر انسانی و ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران  نشاندهنده چهره و اقعی و قابل اعتماد نبودن آمریکا در صحنه های بین المللی است .

وی افزود:  اتخاذ سیاست مستقل کشور های جهان بویژه کره جنوبی در برابر آمریکا میتواند به  تداوم و ارتقا سطح مناسبات میان  کره جنوبی با جمهوری اسلامی ایران منجر گردد . 

 عباسی  در پایان بر رفع هرگونه موانع بانکی ، حل مشکلات دانشجویان ایرانی در کره  و  گفتگو و رایزنی مستمر مقامات سیاسی و پارلمانی دو کشور تأکید کرد .



 در ادامه این مون هی سانگ رئیس مجلس کره جنوبی  با اشاره به ارتباطات تاریخی و مثبت دو کشور گفت: ایران و کره جنوبی به عنوان دوکشور قدرتمند در قاره آسیا میتوانند نقش مهمی در تحولات مناطق خاورمیانه و شبه جزیره کره جهت برقراری صلح و ثبات پایدار ایفا نمایند.



وی با ابراز تأسف از خروج یکجانبه آمریکا از توافق برجام  افزود:  کره جنوبی  بدنبال راهکارهایی جهت تداوم تعاملات اقتصادی و سرمایه گذاری های مشترک با جمهوری اسلامی ایران میباشد . 

رییس مجلس کره جنوبی   با اشاره به روابط خوب مجالس دو کشور بر تبادل هر چه بیشتر هیأتهای پارلمانی  تأکید کرد و افزود:  مجالس دو کشور نقش محوری در گسترش ارتباطات سیاسی اقتصادی و فرهنگی برعهده دارند که باید در راستای منافع دو ملت از این ظرفیت بهره برد .



پایان پیام/



 

  • کد خبر : 261460
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار