خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/07/25 - 15:43
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل

دیدار رئیس هیات آلمانی مذاکره کننده برجام با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

آلتیه لندرتسه، رئیس هیات آلمانی مذاکره کننده برجام با حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، آلتیه لندرتسه رئیس هیات مذاکره کننده برجام و مدیرکل سیاسی وزارت خارجه آلمان امروز چهارشنبه، 25 مهرماه با حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد. 



فلاحت پیشه در ابتدای این دیدار با اشاره به دور جدید مذاکرات ایران و اروپا در خصوص برجام گفت: انتظار ما از این مذاکرات، اقدامات عملی و ملموس اروپا برای اجرای تعهدات برجامی است.



وی افزود: آمریکا با خروج از برجام رویکرد خصمانه خود را علیه ملت ایران تشدید کرده است اما اروپا نباید از دید آمریکا به روابط و مناسبات خود با ایران نگاه کند. 



رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود گفت: ایران و اروپا بعد از برجام بیش از 40 میلیارد یورو توافقنامه همکاری تجاری امضا کرده اند که امیدواریم راهکارهایی برای عملیاتی کردن آنها در نظر گرفته شود.



فلاحت پیشه در ادامه با اشاره به تاثیر تحولات سیاسی بر تامین گاز اروپا گفت: جمهوری اسلامی ایران در دور جدید همکاری های فیمابین، آمادگی تامین گاز اروپا را دارد.



وی در پایان افزود: امیدواریم در بسته پیشنهادی اروپا علاوه بر تداوم خرید نفت از ایران، راهکارهای عملیاتی برای تسهیل روابط بانکی و مالی فیمابین در نظر گرفته شود.



آلتیه لندرتسه رئیس هیات آلمانی مذاکره کننده برجام نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از آخرین تحولات مربوط به مذاکرات ایران و اروپا گفت: در اروپا سخت در حال تلاش هستیم که با حفظ برجام، اقدامات موثری را برای تقویت روابط اقتصادی و تجاری با ایران انجام دهیم. 



مدیر کل سیاسی وزارت خارجه آلمان با اشاره به دلایل اهمیت تداوم برجام گفت: ما نه تنها به لحاظ ابعاد امنیتی برجام به اجرای تعهدات برجامی خود ادامه می دهیم، معتقدیم همه کشورها باید به تعهدات بین المللی خود پایبند باشند.



وی افزود: اروپا در حال ایجاد موسسه مالی جدیدی است که کانال ارتباط مالی با ایران را حفظ نماید بدون اینکه تحریم های ایالات متحده بتواند تاثیری بر شرکت های اروپایی بگذارد.



آلتیه لندرتسه رئیس هیات مذاکره کننده برجام در پایان گفت: شرکت های اروپایی بی صبرانه منتظر نهایی و عملیاتی شدن ساز و کار جدید همکاری های مالی با ایران هستند تا کار خود را شروع کنند.



وی ابراز امیدواری کرد: جزئیات این موضوع در آینده نزدیک بطور رسمی اعلام شود./



پایان پیام 



 



 



 

  • کد خبر : 264500
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار