خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/06/06 - 16:57
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
ملکشاهی در دیدار با مدیر بخش لیسبون سازمان جهانی مالکیت معنوی:

تدوین لایحه حمایت از مالکیت معنوی/ مجلس برای مالکیت معنوی اهمیت زیادی قائل است

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: لایحه حمایت از مالکیت معنوی بعد از تصویب در دولت، به مجلس شورای اسلامی ارسال می شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، الکساندرا گرازیولی مدیر بخش لیسبون سازمان جهانی مالکیت معنوی امروز سه شنبه با اللهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.



ملکشاهی رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی در این دیدار، با اشاره به اهمیت موضوع مالکیت معنوی گفت: «بعضی از انواع مالکیت معنوی شامل دو قالب مالکیت ادبی، هنری یا مالکیت صنعتی است که در این زمینه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی بخش مالکیت ادبی، هنری است و فعالیت هایی را در این زمینه دنبال می کند».



رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مالکیت معنوی، قوانینی داریم که در طول سالیان گذشته تصویب شده اند تصریح کرد: « این قوانین پاسخگوی وضعیت فعلی ما و نیاز کنونی کشور در حوزه موضوعات ادبی، هنری نیست و باید تلاش شود در حوزه مالکیت معنوی با استانداردهای بین المللی همراه گردد».



ملکشاهی با اشاره به تنظیم لایحه حمایت از مالکیت معنوی در وزارت فرهنگ و ارشاد عنوان داشت: «لایحه حمایت از مالکیت معنوی بعد از تصویب در دولت، به مجلس شورای اسلامی ارسال و بعد از اعلام وصول به کمسیون قضایی و حقوقی مجلس ارجاع داده شده است». 



رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس برای مالکیت معنوی اهمیت زیادی قائل است، گفت: «توانمند سازی مالکیت معنوی برای رقابت پذیری مهم است و در این زمینه ما نظارت کارشناسان مختلف را جمع بندی کرده که در کارگروه متشکل از خبرگان این حوزه، مالکیت معنوی دنبال می شود».



الکساندرا گرازیولی مدیر بخش لیسبون سازمان جهانی مالکیت معنوی نیز بر نقش موثر جمهوری اسلامی ایران در مبحث مالکیت معنوی اشاره کرد و گفت: «سازمان جهانی مالکیت معنوی به جهت اهمیت و ظرفیت بالای ایران در زمینه نشانه¬های جغرافیایی و لزوم حمایت از محصولات بومی در بازارهای جهانی هرگونه همکاری را با هدف آگاه سازی ذینفعان انجام خواهد داد». وی خواهان نقش آفرینی ایران در این مبحث شد و اشاره کرد: « هدف از این دیدار تشویق مقامات ایران برای پیوستن به این سند است که با توجه بها ینکه ایران نقش مهمی در مورد این سند داشته است از جمهوری اسلامی ایران درخواست می شود به این کنوانسیون بپیوندد»./



پایان پیام

  • کد خبر : 259797
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار