خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/04/09 - 17:39
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
فرشادان در دیدار با رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و لهستان:

تاکید بر همکاری ایران و لهستان در زمینه تجهیزات پزشکی و دارو

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران_لهستان در دیدار با همتای خود ضمن اشاره به روابط تاریخی بین ایران و لهستان، گفت: ایران و لهستان در زمینه تجهیزات پزشکی و دارو می‌توانند همکاری خوبی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، سیدمهدی فرشادان در دیدار با رئیس گروه دوستی پارلمانی لهستان، تقویت روابط دو کشور را مهم دانست و گفت: «ایران در زمینه روابط پارلمانی مایل به همکاری بیشتر با کشور لهستان است؛ بنابراین باید از این ظرفیت در راستای گسترش همکاری ها و مناسبات پارلمانی استفاده شود.



نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: همکاری‌ها بین ایران و لهستان خوب است و اگر روابط دوستی بین دو کشور به همکاری‌های اقتصادی و تجاری وسیع منتهی شود دوستی بین دو کشور پایدارتر می‌شود.



وی افزود:پیشرفت های خوبی در زمینه های مختلف به ویژه علوم دانشگاهی در دو کشور اتفاق افتاده است ودر زمینه پزشکی نیز دو کشور از پیشرفت های خوبی برخوردار بوده اند و می توانند در این بخش ها همکاریهای گسترده ای داشته باشند.



فرشادان ادامه داد:: «ایران می تواند در زمینه تجهیزات پزشکی و دارو همکاری با لهستان داشته باشد».



رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران_لهستان با توجه به مساله برجام، گفت:«حمایت رئیس گروه دوستی پارلمانی لهستان_ ایران از برجام ستودنی است و امیدواریم لهستان بتواند با اتحادیه اروپا در این مسائل بدیهی سیاسی هم قدم شود».



ماچی گروپسکی رئیس گروه دوستی پارلمانی لهستان – ایران در این نشست با ابراز خرسندی و خوشامدگویی، پیشینه درخشان مناسبات دو کشور و مهمان نوازی تاریخی ایرانیان را یاد آور شد و گفت: «من همواره حامی ایران بوده و  ایران را دوست خود دانسته ام و به عنوان نماینده مجلس سنا بر ارتقاء  سطح روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید دارم.»



رئیس گروه دوستی پارلمانی لهستان – ایران ادامه داد: دیدارها و گفتگوها باعث افزایش سطح همکاری‌ها بین مجلس و دولت ایران و لهستان خواهد ‌شد.



گروپسکی تصریح کرد: همکاری‌ها بین ایران و لهستان در حوزه های فرهنگی و گردشگری و فرهنگی تسریع خواهد شد»



گروپسکی افزود: همکاری‌ها در زمینه صنعت گاز و نفت، و در بخش دانشگاهی و پزشکی بین دو کشور وجود دارد و بحث خواهر خوانده گی کراکف و اصفهان نیز در آینده نزدیک محقق خواهد شد.



رئیس گروه دوستی پارلمانی لهستان_جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دیدار مقامات دو کشور  گفت: لهستان این آمادگی را دارد که در زمینه های اقتصادی و توریسم با جمهوری اسلامی ایران همکاری های بیشتری داشته باشد و شرکت های ایرانی می توانند به بازارهای گسترده لهستان دسترسی داشته باشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 251461
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار