خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/01/31 - 11:39
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل

برگزاری جلسه کارگروه آب و مدیریت منابع آبی در آسیا

کارگروه آب و مدیریت منابع آبی در آسیا که به ریاست محسن کوهکن ریزی در نشست کمیته دائمی اقتصاد و توسعه پایدار APA برگزار شد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، کارگروه آب و مدیریت منابع آبی در آسیا که به ریاست محسن کوهکن ریزی در نشست کمیته دائمی اقتصاد و توسعه پایدار APA برگزار شد.



ایشان ضمن اشاره به اهمیت و نقش حیاتی آب در توسعه همه جانبه و پایدار جوامع از یک سو و وسعت و ویژگی‌های خاص اقلیمی قاره آسیا از سوی دیگر، بر ضرورت تشکیل این کارگروه تاکید و  نقش مهم آن در تقویت دیپلماسی پارلمانی در حوزه آب، مدیریت منابع آبی  و اتخاذ رویکرد استراتژیک برای همکاری چندجانبه در زمینه مدیریت پایدار و کارامد منابع آب و همفکری در زمینه همکاری های آبی برای حل  کمبود آب و خشکسالی در مناطق مختلف قاره آسیا و اشتراک‌گذاری اطلاعات و ترکیب تجارب، اقدامات برتر عملی و علمی و دستاوردها با تاکید بر توسعه پایدار و فرهنگ جدید مدیریت منابع آب  و ارائه توصیه هایی برای حمایت از سیاست‌ها و اسناد ملی کشورهای عضو APA را توضیح داد و اسناد تهیه شده از سوی مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.



در این کارگروه، علی رغم مخالقت شدید ترکیه با شکل گیری این گارگروه، اکثریت کشورهای عضو از جمله عراق، سوریه، چین، بنگلادش، کویت، اردن، پاکستان و لائوس از این کار گروه و نقش موثر آن در حل مشکلات و چالش های آبی در آسیا حمایت نمودند.



همچنین دکتر کوهکن به سیل اخیر که در ایران و برخی کشورهای همسایه ایران اتفاق افتاد اشاره کرد و اظهار نمود که این اتفاق نشان داد که مشارکت و همکاری ما در زمینه آب و مدیریت منابع آبی اجتناب ناپذیر است.



ایشان از همه کشورهای عضو که در سیل اخیر، اظهار همدردی نمودند و کمک های داوطلبانه انسان دوستانه به مناطق سیل زده ارسال کردند تشکر و قدرانی نمود.



بعد از اظهارات و پیشنهادات اعضای شرکت کننده، ایشان پیشنهاد کردند که به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اتاق های بازرگانی کشورهای عضو APA، نشستی با موضوع آب در ایران برگزار نمایند.



در پایان نشست کارگروه آب، ایشان ضمن تشکر از حمایت و فعالیت کشورهای عضو از این کارگروه، ابراز امیدواری کردند نتایج نشست کارگروه آب، گام مؤثری برای تقویت هرچه بیشتر همکاری میان پارلمان‌های عضو مجمع در حوزه آب و مدیریت منابع آبی  و  به نفع همه ملتها و جوامع آسیایی باشد./



پایان پیام



 


  • کد خبر : 278410
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار