خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/04/09 - 18:04
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
فرشادان در دیدار با رئیس کمیسیون اقتصاد ملی لهستان مطرح کرد:

اتفاق نظر گروه دوستی ایران و لهستان بر سر تسهیل امور بانکی، بنادر و بخش کشاورزی

رئیس گروه دوستی ایران- لهستان بر تسهیل امور بانکی، انرژی‌های نو، بنادر و بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: دو کشور می‌توانند در این حوزه‌ها همکاری گسترده و مثبتی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت؛ هیات پارلمانی گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران_ لهستان ظهر پنجشنبه (7تیرماه) با "آندری استانیس وافک"رئیس کمیسیون اقتصاد ملی و نوآوری سنای لهستان دیدار و گفت وگو کرد.



رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران_لهستان در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط تاریخی و دیرینه دو کشور ایران و لهستان گفت: رفت‌وآمدهای مقامات دو کشور نشان‌دهنده علاقه‌مندی برای گسترش روابط و تعاملات در حوزه‌های مختلف ازجمله موضوعات پارلمانی، منطقه‌ای و اقتصادی است.



فرشادان با بیان اینکه امروز شرایط برای همکاری‌های گسترده بین ایران و لهستان مهیا است، افزود: توانمندی و ظرفیت مناسب دو کشور زمینه‌ها برای همکاری‌های دوجانبه افزایش داده است. ضرورت دارد برای گسترش روابط، در شرایط کنونی احیاء و تقویت روابط اقتصادی به‌ویژه مسائل صنعتی و زمینه‌ها و ظرفیت‌های جدید در دستور کار قرار گیرد.



رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران_لهستان در همین ارتباط تاکید کرد: تسریع در روند اجرای توافقات پیشین و تعاملات اقتصادی می تواند بسترهای لازم را برای ارتقای سطح مناسبات فیمابین فراهم آورد.



نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی تسهیل امور بانکی، انرژی‌های نو، بنادر و بخش کشاورزی را اولویت‌های کنونی ایران دانست و گفت: قطعاً ایران و لهستان می‌توانند در این حوزه‌ها همکاری گسترده و مثبتی داشته باشند البته در این حوزه تسهیل تعاملات بانکی دارای اهمیت بسیار زیادی است.



وی در ادامه نقش محوری پارلمان های ایران و لهستان جهت تسریع در روند روابط دوستانه فیمابین را بسیار مهم خواند و با ابراز خرسندی از مذاکرات و گفتگوهای خود با مقامات پارلمانی لهستان را مثبت ارزیابی کرد.



رئیس کمیسیون اقتصاد ملی و نوآوری سنای لهستان نیز در این دیدار گفت: لهستان برای توسعه همکاری های اقتصادی، فرهنگی و علمی با ایران اهمیت فراوانی قائل است.



وی همچنین افزود: تهران و ورشو در زمینه های صنعتی و تجاری می توانند همکاری های بسیار مطلوبی داشته باشند وتسهیل موانع بانکی را مسیر عمده  تعاملات دو کشور دانست.



 آندری استانیس وافک ادامه داد: کشور لهستان علاقه بسیاری برای همکاری‌ها با جمهوری اسلامی در زمینه بخش کشاورزی  و انرژی‌های نو دارد که امیدوارم دو کشور برنامه‌ریزی و تلاش گسترده‌ای برای تقویت این حوزه‌ها انجام دهند.



رئیس کمیسیون اقتصاد ملی و نوآوری سنای لهستان ابراز داشت : لهستان علاقه‌مند به گسترش همکاری‌های دوجانبه با جمهوری اسلامی است و در شرایط کنونی مسائل و ظرفیت‌های مختلفی ازجمله در حوزه انرژی وجود دارد که دو کشور باید در جهت تقویت روابط در این حوزه تلاش کنند البته گسترش تعاملات بانکی نیز دارای اهمیت است و بهبود هر چه سریع‌تر این حوزه به نفع تجار و بازرگانان دو کشور خواهد بود.



رامین مهمان پرست، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ورشو نیز در همین ارتباط تاکید داشت : توافقات مختلفی در زمینه علوم پزشکی، اقتصادی و نفتی با لهستان به امضا رسیده است که در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد



هیات گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران_ لهستان در ادامه جلسه امروز از مجتمع تاریخی پارک ژانکی و بافت قدیمی شهر ورشو بازدید به عمل آورد./



پایان پیام

  • کد خبر : 251474
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار