خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/13 - 11:22
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
احمدی:

گرانی قبض گاز با توجه سرمای کم سابقه قابل قبول نیست

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس معتقد است افزایش قبوض مختلف همچون افزایش بهای گاز با توجه به نامناسب بودن وضعیت معیشت و اقتصادی مردم در این مقطع زمانی، به هیچ عنوان پذیرفتی نیست و دولت نباید یک هزینه به هزینه‌های خانوارها اضافه کند.

موسی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از افزایش بهای قیمت گاز، گفت: افزایش پلکانی قبوض سیاستی برای کاهش مصرف پرمصرف‌ها بود که در چند دوره  مدنظر قرار گرفت اما امسال با سرمای کم سابقه رو به رو هستیم، افزایش مصرف طبیعی است لذا نباید با افزایش قیمت گاز مردم را متحمل ضرر و زیان کرد بلکه دولت باید راهکارهای دیگری مانند بهینه‌سازی مصرف را در دستور کار خود قرار دهد، این در حالی است که افزایش قبوض مختلف همچون افزایش بهای گاز با توجه به نامناسب بودن وضعیت معیشت و اقتصادی مردم در این مقطع زمانی، به هیچ عنوان پذیرفتی نیست و دولت نباید یک هزینه به هزینه‌های خانوارها اضافه کند.  



نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  اگرچه کمیسیون انرژی به جد در  تلاش است برای بهینه‌سازی مصرف انرژی در برنامه هفتم توسعه و قانون بودجه سال 1402 برنامه و بودجه در نظر بگیرد اما دولت نیز باید به این مهم اهتمام ورزد و در این راستا اراده لازم را داشته باشد.



وی کنترل مصرف بی‌رویه برخی سازمان‌ها و ارگان‌ها را ضروری دانست و افزود: در راستای بهینه‌سازی به بکارگیری بخاری‌های استاندارد در منازل و دو جداره کردن پنجره‌ها از اهمیت فراوانی برخوردار است.



احمدی معتقد است باید یک برنامه تحول‌آفرین در بحث مصرف بهینه انرژی به‌ویژه گاز ازسوی دولت‌ها دنبال و این مهم در میان آحاد مختلف جامعه فرهنگسازی شود.



نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رسیدن به بهینه‌سازی مصرف انرژی نیازمند یک متولی بالادستی در جایگاه معاونت ریاست جمهوری است تا تمامی دستگاه‌ها از آن به اصطلاح حرف‌شنویی داشته باشند./



پایان پیام       

  • کد خبر : 356606
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار