خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/06 - 16:26
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
در گفت و گو با خانه ملت مطرح شد:

نسخه عضو کیمسیون برنامه و بودجه مجلس برای مدیریت نقدینگی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیمات ضربتی مشکلات فعلی را برطرف نمی کند مگر اینکه راه از سوی دولت برای ساماندهی نقدینگی باز شود.

جعفر قادری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به راهکارهای تقویت بورس در سال ۱۴۰۲ گفت: فرآیند تامین مالی شرکت های پذیرفته شده در بورس و رفع موانع اداری در این بخش بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند کارها در این بخش را سرعت دهد. افزایش عرضه سهام می تواند بخشی از نقدینگی را جذب کرده و مشکلات پیش رو را برطرف کند لذا این موضوع باید در جلسات سران قوا مطرح شده تا این امکان و فرصت ایجاد شود.



قادری با بیان اینکه نقدینگی باید به بخش‌های تولیدی منتقل شود، گفت :دولت باید به سرعت واگذاری‌ها در بخش سهام را مدنظر قرار دهد و مولدسازی ها را عملیاتی کند تا بخش قابل توجهی از نقدینگی کانالیزه شود.



قادری گفت: باید راه برای این مسیر باز شود، به عنوان مثال نقدینگی همانند سیلی است و اگر در مقابل این سیل سدی بسته و یا کانالیزه نشود حتماً سیل نقدینگی می تواند ویرانگر باشد.



عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: منطقی‌ترین راه این است که دولت در سال آتی مسیر را برای تقویت بورس ، مولد سازی و رفع موانع تولید باز کند.



وی تاکید کرد: تصمیمات ضربتی مشکلات فعلی را برطرف نمی کند مگر اینکه راه از سوی دولت برای ساماندهی نقدینگی باز شود. البته اقدامات در این بخش کند است اما باید بدانیم که راهی غیر از این نداریم./



پایان پیام

  • کد خبر : 357759
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار