خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/14 - 12:00
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
اعظمی:

مصوبه مجلس روند دریافت تسهیلات کشاورزان و دامداران را تسهیل می کند

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به تصویب بند(ل) تبصره(8) لایحه بودجه سال 1402و تکلیف بانک مرکزی، گفت: کشاورزان برای دریافت تسهیلات نباید به دنبال معرفی کارمندان و شاغلین به بانک‌ها به عنوان ضامن باشند.

ذبیح الله اعظمی ساردوئی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح مصوبات مجلس شورای اسلامی در جریان لایحه بودجه سال 1402 که به حوزه کشاورزی اختصاص دارند، گفت: قوی ترین کشاورزان نیز نیازمند تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش هستند زیرا هزینه تولید آنها بسیار بالا است اما متاسفانه بانک های سند گلخانه‌، سند اراضی کشاورزی ، پروانه چرای دام و پروانه چاه آب کشاورزی را به عنوان تضمین دریافت وام نمی‌پذیریند.



نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی ، ادامه داد: با تصویب بند(ل) تبصره(8) لایحه بودجه سال 1402 بانک مرکزی مکلف شد تا دستورالعملی را به بانک‌های خصوصی و دولتی ابلاغ کند تا امکان پذیرش پروانه چرای دام، پروانه چاه آب و سند مالکیت اراضی کشاورزی به عنوان تضمین بازپرداخت تسهیلات روستائیان، کشاورزان، دامداران سنتی و عشایر مورد پذیرش قرار بگیرد.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مصوبه مجلس روند دریافت تسهیلات حوزه کشاورزی و دامداری را بسیار تسهیل می‌کند، ادامه داد: یکی از دلایل تلاش وزارت جهادکشاورزی برای سند دار کردن اراضی کشاورزی پرداخت تسهیلات با ضمانت این اسناد کشاورزی است.



سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: کشاورزان برای دریافت تسهیلات نباید به دنبال معرفی کارمندان و شاغلین به بانک‌ها به عنوان ضامن باشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 358377
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار