خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/23 - 10:05
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
شاوردیان تاکید کرد:

ضرورت افزایش نظارت بر شرکت‌های هواپیمایی و آژانش های فروش بلیط / اکیپ‌های راهداری در نقاط حادثه خیز جاده‌ای مستقر شوند

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: سازمان هواپیمایی کشور ضمن افزایش نظارت بر شرکت‌های هواپیمایی و آژانش های فروش بلیط و جلوگیری از گرانفروشی مانع فروش بسته های اجباری سفر به مسافران شده و با متخلفان به شدت برخورد کند.

آرا شاوردیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، گفـت: در آستانه تعطیلات نوروزی و افزایش سفرها قرار داریم؛ در این ایام مسئولان سازمان راهداری، سازمان هواپیمایی و سایر مسئولان حوزه حمل و نقل وظیفه بسیار سنگینی بر عهد دارند.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم اکنون بیش از 800 نقطه بسیار پر خطر و حادثه خیز در راه‌های کشور شناسایی شده که هنوز عملیات ایمن‌سازی آن ها انجام نشده و در ایام پرترافیک نوروزی احتمال وقوع حادثه وجود دارد. لذا پرسنل خدوم راهنمایی و رانندگی و سازمان راهداری کشور باید با تدابیر مناسب و استقرار اکیپ‌های راهداری در مسیرها مانع از بروز حادثه برای هموطنانمان شوند. ضمن اینکه نقاط خطرناک بسیار زیادی نیز در سایر جاده‌های کشور وجود دارد که لازم است حتما در اولویت برنامه ریزی برای اصلاح و سازماندهی قرار بگیرد تا در ایام پر ترافیک شاهد بروز حوادث رانندگی نباشیم.



وی خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که در ایام نوروزی باید حتما مورد توجه مسئولان قرار بگیرد، رعایت نرخ قانونی بلیط های هواپیما، قطار و اتوبوس است، متاسفانه در روزهای اخیر شاهد فروش بلیط در بازار سیاه و توسط شرکت‌های غیرمجاز با نرخ‌های چند برابری هستیم که البته برخورد قضایی نیز با تعدادی از آنها صورت گرفته است. هچنین پدیده بسته پروازی و تحمیل هزینه‌های متعدد به مسافران نیز از جمله موضوعاتی است که اخیراً با آن مواجه شدیم.



عضو هیات رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: امیدوارم سازمان هواپیمایی کشور ضمن افزایش نظارت بر شرکت‌های هواپیمایی و آژانش های فروش بلیط و جلوگیری از گرانفروشی مانع فروش بسته های اجباری سفر به مسافران شده و با متخلفان به شدت برخورد کند. همه مسئولان در این ایام باید دست به دست هم دهند تا مردم از تعطیلات خود به خوبی استفاده کرده و کامشان با اتفاقات و تخلفات و حوادث تلخ نشود./



پایان پیام

  • کد خبر : 358869
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار