خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/01 - 12:49
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
"سال مهار تورم و رشد تولید"

سلیمی: تولید کنندگان امروز با مشکلات جدی مواجه هستند/باید تصمیمات تورم زا در همه قوا شناسایی و اصلاح شود

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: برای تحقق شعار سال باید تصمیمات تورم زا در همه قوا شناسایی و اصلاح شود.

علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  با بیان اینکه نامگذاری سال ۱۴۰۲ به نام سال (مهار تورم و رشد تولید) از سوی مقام معظم رهبری یک کار ویژه مهم برای اقتصاد کشور است اظهار داشت: همه مسائل و بحران های اقتصادی کشور به این دو موضوع گره خورده است و در بخش تورم باید ما تصمیمات و رفتار های تورم زا در قوای سه گانه را شناسایی کنیم و برای آن چاره اندیشی کنیم و به نحوی با افزایش نقدینگی و کسری بودجه مقابله کنیم.



وی افزود: رفتارهای تورمی چه در مصوبات قانونی و چه در آیین نامه های اجرایی دولت قابل قبول نیست و باید برای آن چاره اندیشی شود،همچنین بانک ها امروز به نحوی عمل می کنند که خروجی مناسبی بر اساس کنترل پایه پولی ندارند و به نوعی بر موج تورم با بنگاه داری سوار می شوند و انتظار می رود بانک مرکزی در این خصوص اعمال حاکمیت کند.



وی با اشاره به سیاست های پولی وبانکی در کشور گفت: نظام اقتصادی ما باید از سیاست های پولی و بانکی به شکل هماهنگ تبعیت کند و اقدامات جزیره ای و سود جویانه چیزی جزسرعت بخشی به تورم نتیجه ای برای کشور ندارد.



نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس بیان کرد: بورس هم باید مورد توجه باشد تا مردم مجبور به خروج سرمایه از آن نشوند و به نقدینگی جامعه اضافه نشود همچنین در بخش تولید نیز باید مشوق هایی قرار داده شود که نقدینگی به سمت تولید حرکت کند.



وی تاکید کرد: امروز تولید کنندگان با مشکلات جدی مواجه هستند و باید حتماً به آن توجه شود چرا که تولید جان مایه اقتصاد کشور است و وقتی عرضه کم باید و تقاضا مهار نشود تورم ایجاد می شود همچنین کیفیت تولید برای کالاهای اساسی و مصرفی نیز مورد بازنگری قرار گیرد.



وی با اشاره به تاکید رهبری بر حل مشکلات دهک های پایین جامعه خاطر نشان کرد:نوع پرداخت یارانه ها در کشور تورم آفرین است و اینکه هر ماه هزاران میلیارد پول به کشور تزریق  شود به ناچار تورم ایجاد می شود و امیدواریم در این بخش دولت برنامه ریزی درستی داشته باشد. /



پایان پیام

  • کد خبر : 359107
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار