خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/03 - 15:16
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
یوسفی:

رشد اقتصادی و اشتغال در گروی توجه به پروژه‌های عمرانی است

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه رشد اقتصادی و اشتغال در گروی توجه به پروژه‌های عمرانی است گفت: افزایش 26 درصدی اعتبارات عمرانی در لایحه بودجه 1402 نشان دهنده اهتمام دولت در ساخت و تکمیل پروژه های عمرانی دارد.

مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ؛ در رابطه با وضعیت اعتبارات عمرانی در لایحه بودجه 1402 گفت: دولت اعتبارات عمرانی را در لایحه بودجه سال آتی 327 هزار میلیارد تومان پیش بینی کرده که به نسبت سال گذشته حدود 26 درصد افزایش داشته است. بی تردید این افزایش بودجه به تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام کمک خوبی خواهد کرد.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اجرای و تکمیل پروژه های عمرانی کلان مانند آب رسانی به روستاها و شهرهای داران تنش آبی، ساخت بیمارستان و توجه به مناطق کم برخوردار دارای تنش آبی همواره را حاصل همکاری مشترک مجلس، دولت و سایر دستگاه‌ها مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دانست و عنوان کرد: برخی تلاش می‌کنند، تکمیل پروژه‌ها عمرانی را به یک دستگاه‌ خاص نسبت بدهند که باید بگویم، پروژه های عمرانی همواره با همکاری مجلس و سایر دستگاه‌های اجرایی ساخته و به بهره برداری می‌رسد.



وی با بیان اینکه رشد اقتصادی و افزایش اشتغال در گروی توجه به پروژه‌های عمرانی است، اظهار کرد: دولت باید با نگاه به شاخص‌های محرومیت زدایی و مناطق کمتر برخوردار توجه ویژه‌ای به پروژه‌های عمرانی داشته باشد، البته که رئیس جمهور و برخی از وزرا نسبت به این موضوع اهتمام دارد.



یوسفی عنوان کرد: ارتقا بودجه های عمرانی نشان دهنده نگاه و اهتمام دولت به اجرا و تکمیل پروژه های عمرانی است. البته  امسال 30 هزار میلیارد تومان هم برای صندوق ملی مسکن پیش بینی شده که سال گذشته وجود نداشت و مجلس در کمیسیون تلفیق بودجه اضافه کرد. ضمن اینکه 327 هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی بودجه جدا از اعتبارات محرومیت زدایی در تبصره 14، قیر رایگان و تهاتر نفت است.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در شهرهای کوچک شنیده شده برخی از مسئولان محلی تکمیل پروژه‌هایی نظیر آب رسانی را به نام خود تمام کرده و از نماینده‌ها، رئیس جمهور و هیات دولت درخواست کردند که شما هم کمک کنید! ضمن تشکر از تلاش مسئولان محلی، هرگاه پروژه‌ای به اتمام می‌رسد، مسئولان مختار هستند از سوی نمایندگان و وزرا .. آن را افتتاح کنند.



عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: اما اینکه یک مدیر شهرستانی که مدیران استانی را هم به راحتی ملاقات نمی‌کند، چگونه می‌‎تواند اعتباراتی را پیش بینی و برای پروژه‌های عمرانی دریافت کند.به جهت امیدواری مردم نباید تلاش کنیم تمام اتفاقات خوب را به عملکرد شخصی نسبت داده و مشکلات را به گردن نمایندگان مجلس، مسئولان دولتی و وزرا بیاندازیم. مدیران باید نسبت به شرح وظایف‌ها آگاه باشند، اختصاص بودجه پیشنهاد دولت بوده، افزایش جهت دهی و ریل گزاری آن وظیفه مجلس و اجرا با مسئولان دولتی است. البته اگر سوء مدیریت در توزیع اعتبارات وجود دارد قطعا مسئولان مربوط قصور دارند./



پایان پیام

  • کد خبر : 355905
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار