خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/10 - 11:22
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
درخشان مطرح کرد

دولت باید تمام توان خود را صرف حفظ ارزش پول ملی کند

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ با بیان اینکه باید یک تصمیم بنیادی در زمینه ارز و نرخ دلار در کشور گرفته شود، گفت: حتماً باید در این رویکرد ارزش پول ملی افزایش پیدا کرده و نهایتاً قدرت خرید مردم ارتقا پیدا کند.

عبدالناصر درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ،با اشاره به کاهش ارزش پول ملی و افزایش بی‌رویه نرخ دلار در بازار گفت :یک فضای روانی در کشور حاکم شده که مردم را بی محابا به سمت کالایی سوق می‌دهد که فکر می‌کنند گران خواهد شد. متاسفانه این اشتیاق مردم بخشی از گرانی قیمت دلار و کاهش ارزش پول ملی را رقم زده است.



وی تاکید کرد : البته اقدام دولت هم در نوع خود عجیب است ، چرا باید دولت بر اساس کارت ملی بیاید و دلار و یورو در بین مردم توزیع کند؟ این جای سوال دارد که برای چه مردم باید دلار بخرند؟ وقتی من نوعی به دلار نیاز ندارم چرا باید بروم و این دلار را خریداری کنم؟ البته شاید زمانی به دلار نیاز داشته باشیم که بخواهیم به سفر خارجی برویم و یا به عنوان تاجر کالایی را به کشور وارد کنیم نه اینکه دلار تهیه کنیم و در جا اقدام به فروش آن کنیم.



عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ ادامه داد: بنابراین اعلام فروش دلار از سوی دولت به میزان زیادی در روند افزایش قیمت دلار و کاهش ارزش پول ملی نقش داشته است.متاسفانه قدرت خرید یک شهروند ایرانی به واسطه رشد ارزش دلار روز به روز کاهش پیدا می‌کند.



وی با بیان اینکه در طول چند سال اخیر روند کاهش قدرت خرید مردم بیشتر و بیشتر شده است، گفت: متاسفانه مردم هر روز ناتوان تر از خرید کالاهای داخلی کشور شده اند چرا که همه مولفه ها وابسته به قیمت ارز است.



این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت باید تمام توان خود را صرف حفظ ارزش پول ملی کند، گفت: البته برخی اوقات شاید آن زیرساخت‌ها و توان اقتصادی کشور این اجازه را ندهد.



وی با بیان اینکه باید یک تصمیم بنیادی در زمینه ارز و نرخ دلار در کشور گرفته شود، ادامه داد: حتماً باید در این رویکرد ارزش پول ملی افزایش پیدا کرده و نهایتاً قدرت خرید مردم ارتقا پیدا کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 358074
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار