خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/11 - 09:11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
دهقان تاکید کرد:

توسعه مکران نیازمند تقویت منابع در بودجه

دهقان دبیر اجرایی شورای توسعه مکران گفت:‌ گام خاصی در لایحه بودجه سال آینده برای توسعه سواحل مکران برداشته نشده است؛‌ اگرچه دولت هم محدودیت‌های خودش را دارد اما امیدواریم با کمک نمایندگان و پیش بینی اعتبارات مورد نیاز در لایحه بودجه سال آتی گام بلندی را در راستای توسعه سواحل مکران برداریم.

خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، حسین دهقان دبیر اجرایی شورای توسعه مکران پس از نشست مشترک با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری نیز همواره اشاره داشتند؛ سواحل مکران گنج پنهانی است اما در سنوات گذشته غفلت جدی در بهره گیری از ظرفیت این منطقه داشتیم.



وی با بیان اینکه در این شرایط دولت عزم کرده عقب افتادگی‌های توسعه سواحل مکران را جبران کند، ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز همواره به این مهم تاکید و توصیه می‌کنند. 



دهقان تاکید کرد: حدود 5 سال فرصت داریم تا سواحل مکران را توسعه داده و ضمن فراهم کردن امکان سرمایه گذاری  را در آن منطقه، مکران نقش خود را در لجستیک، ترانزیت و هاب شدن در منطقه ایفا کند در این صورت آثار آن در توسعه ملی، اقتصاد و توزیع درست و متوازن جمعیت در جغرافیای کشور و جایگاه ژئوپلوتیکی خود در سطح منطقه نمایان خواهد شد.



وی خاطرنشان کرد: موضوعات مهم مرتبط با سواحل مکران در قالب جدولی در کمیسیون مطرح و اعضای کمیسیون نیز تاکیدشان بر اجرای موارد مطروحه بود. از طرفی گام خاصی در لایحه بودجه سال آینده برای توسعه سواحل مکران برداشته نشده است؛‌ اگرچه دولت هم محدودیت‌های خودش را دارد اما امیدواریم با کمک نمایندگان و پیش بینی اعتبارات مورد نیاز در لایحه بودجه سال آتی گام بلندی را در راستای توسعه سواحل مکران برداریم.



دبیر اجرایی سواحل مکران عنوان کرد: وضعیت فعلی سواحل مکران اگر نگوییم فاجعه بار است، به هیچ عنوان قابل قبول نیست. نه جاده ترانزیت، نه فرودگاه و نه ریل داریم و نه به شبکه‌های جهانی زیرساختی متصل هستیم و در آن جایی برای ما پیش بینی نشده و این امر خود خسارت بار است.



گفتنی است؛ بر اساس برنامه ششم توسعه دولت باید زیرساخت‌های نظامی، فرهنگی، رفاهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را در سواحل مکران احداث یا مستقر می‌کرد. وزارت میراث فرهنگی هم با همکاری سازمان برنامه و بودجه موظف شده بود تا پایان سال ۹۷ طرحی برای ساماندهی سواحل جنوبی کشور با اولویت مکران تهیه کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 356490
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار