خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/30 - 09:53
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
فیروزی عنوان کرد:

بستر تامین ماشین آلات معدنی در بودجه ۱۴۰۲ فراهم شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در بودجه ۱۴۰۲ باید به سمت تامین این تجهیزات رفت به این معنا که از یک سو از تولید این تجهیزات در داخل حمایت کرد و از سوی دیگر مجوز مورد نیاز برای واردات ماشین آلاتی که در داخل تولید نمی شود را صادر کرد.

حجت اله فیروزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره اولویت های صنعت و معدن در بودجه ۱۴۰۲، گفت: ‎مهمترین موضوعی که در بودجه ۱۴۰۱ باید مورد توجه قرار گیرد، تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و صنعتی است؛ هر چند در سال جاری نیز منابعی در بودجه برای این مجموعه ها پیش‌بینی شد اما بخش زیادی از این منابع محقق نشد که این امر گلایه مندی تولیدکنندگان و صنعتگران را در پی داشت.



نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر برخی افراد به دنبال راه اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی جدید هستند که می توان در بودجه سال آینده در قالب تبصره ۱۸ و پیش بینی تسهیلات بانکی، منابع مالی مورد نیاز آن ها را تامین کرد.



وی توجه به تامین ماشین آلات مورد نیاز صنعت و معدن را از دیگر موضوعات مهم برشمرد و اضافه کرد: در بودجه ۱۴۰۲ باید به سمت تامین این تجهیزات رفت به این معنا که از یک سو از تولید این تجهیزات در داخل حمایت کرد و از سوی دیگر مجوز مورد نیاز برای واردات ماشین آلاتی که در داخل تولید نمی شود را صادر کرد.



 











ماشین آلات معدنی


 



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه در سال های گذشته بیشترین تمرکز بر صنایع پتروشیمی، خودروسازی و فولاد بود که این موضوع موجب شد از سایر ظرفیت ها غفلت شود، ادامه داد: مس یکی از حوزه هایی است که باید به آن توجه ویژه شود چرا که از یک سو ارز آوری بسیار دارد و از سوی دیگر نیز نیاز جهانی به این ماده معدنی روز به روز بیشتر می شود، باید به این نکته نیز توجه کرد که معادن مس موجود در کشور نسبت به سایر کشورها بیشتر است.



فیروزی با بیان اینکه ارزش افزوده مس بیشتر از فولاد است و از آنجا که سایر کشورها به این ماده معدنی نیاز دارند، تحریم پذیری کمتری دارد، تصریح کرد: باید زنجیره مس در کشور تکمیل و صنایع پایین دستی آن فعال شود.



عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه باید به موضوع اکتشاف در حوزه معادن نیز در بودجه ۱۴۰۲ توجه ویژه شود، افزود: تسهیل گری در واگذاری معادن بستر استفاده از این ظرفیت را فراهم می کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 355692
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار